לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

תפילת הדרך בנסיעה מחוץ לעיר

שאלה:

1. אני לוקחת 2 אוטבוסים בכדי להגיע למקום עבודתי וזה מחוץ לעיר וההגעה נעה ין 45 דקות עד 70 דקות .השאלה שלי היא אם מותר לי לומר תפילת הדרך כשאני יורדת מהאוטובוס הראשון ומחכה לאוטובוס השני בתחנה ? והאם מותר לי לומר תפילת הדרך כשאני יורדת מהאוטבוס השני ואני הולכת לעבודה .? והאם אני יכולה להדי את תפילת הדרך כשאני באוטבוס חזרה הבייתה אם במקרה שכחתי לומר ?
2. בעבודה שלנו נותנים לנו אוכל מוכן . האוכל כשר ויש משגיח כשרות . אך הכלים אינם טבולים אז שאלה היא אם מותר לי לאכול שם בכלים שאינם טבולים? אני עובדת במעון ואנחנו אוכלים עם הילדים את האוכל אז אני לא יודעת אם זה בסדר וחוץ מזה אני יודעת שגם האוכל מבושל בכלים שאינם טבולים ואני לא סבורה שהם מישראל אז אסור לאכול בכלל מהאוכל מחשש ספק?

תשובה:

שלום וברכה

תפילת הדרך נאמרת כאשר יש מרחק 72 דק' הליכה מחוץ לעיר שאינו סמוך לישובים, ויש שאמרו שגם בזה החישוב הוא לפי 72 דק' נסיעה נטו ולא לפי מרחק של 72 דק' הליכה, ראי כאן. למעשה תוכלי לומר תפילת הדרך, אבל רק בזמן שאת עדיין בנסיעה, לא כשיורדים מהאוטובוס השני… אפשר גם בחזור, אבל אם אמרת בהלוך יש להוסיף "ותחזירני לשלום" ואין לומר שוב תפילת הדרך.

האוכל שנעשה בהם אינו נאסר אבל אסור להשתמש בכלי שאינו טבול, תאכלי בכלי חד פעמי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל