לתרומות לחץ כאן

האם ה׳ כועס עליי? מה לעשות כדי שיענה לתפילת וישמע אותי?

שאלה:

בס״ד
שלום אני בת 16 וחצי והסביבה שלי חילונית מאוד , ואני מתחזקת בזמן האחרון מאוד, שומרת שבת אומרת נשמת כל חי ותהילים ומנסה קריאת שמע ובאמת מנסה בכל כוחי להתקרב. אבל אני מרגישה שהמון דברים נופלים עליי וכאילו אני נחנקת , כל הזמן באה לי צרה אחרת ואני אומרת תודה כל יום על כל מה שאי פעם ה׳ הביא לי וחס וחלילה לא מזלזלת בדבר,אני אסירת תודה על הכל. אבל כל פעם אני מרגישה שכבר שאני מרגישה שטוב לי ואני באמת מאושרת ואני מבקשת שהלוואי שהכל פשוט ישאר ככה , ומופיעים לי דברים – יש לי בעיה בברך עכשיו וקשה לי ללכת ולבצע פעולות נורמטיביות שעד לפני שבועיים יכולתי לעשות כמו כולם וגם אני הולכת לבדיקות כי אני מרגישה תחושות מוזרות בגפיים ואני ממש מודאגת. אני פשוט מרגישה שאני רק הולכת ומנסה להיות בת אדם טובה יותר וגם מנסה להיות קרובה יותר לה׳ , אני תוהה אם הוא כועס עליי, הרי אם לא הוא היה שומר עליי מהדברים האלו? כי אני מבקשת כל יום שישמור עליי ושאני אהיה בסדר שהכל יהיה כמו שהוא עכשיו, אז למה הבעיות האלו באו עליי? אני יודעת שזה נשמע חצוף מצידי וזו חס וחלילה לא הכוונה שלי. אני לא רוצה להיות כפוית טובה ואני כן מודה על הכל , יש לי כל כך הרבה יש לי את כל מה שאני צריכה, וזה בדיוק מה שאני מנסה לשמור, שאני מבקשת כל יום לשמור . אבל מתחיל להיות לי בעיה בבריאות ואני רק מבקשת שה׳ יציל אותי מזה בכל יום ויום ואני מרגישה כאילו זה לא עוזר , אני יודעת שהוא מקשיב לי תמיד, אז האם עשיתי משהו שעכשיו הוא לא שומע אותי ורוצה לעזור לי יותר? האם יש משהו ספציפי או תפילה מסוימת שאני יכולה להגיד כדי שהוא יקשיב לי וישמור עליי מהבעיות הרפואיות האלו ? אני מלאת פחד ותסכול ורק מתפללת שה׳ יקשיב לי ולא יביא עליי את הבעיןת הרפואיות האלו , מה לעשות? ישנה תפילה מסוימת ואיפה טעיתי? ( אני יודעת שיש דברים הרבה יותר קשים שאנשים עוברים ואני חוזרת ואומרת שאני מודעת לזה ומודה על כל מה שאי פעם ה׳ בירך אותי בו, אני פשוט רוצה לחזור להיות בריאה..) מצטערת אם השאלה חצופה או לא לעניין זו לא כוונתי..רק רוצה לדעת אם יש תפילה מסוימת שנחשבת למאוד חזקה והאם אני יכולה לעשות משהו כדי שה׳ ישמע אותי ויקשיב לי ?

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את הכאב שבשאלתך, ראי, אנחנו מאמינים באמונה שלמה, שכל מה שקורה איתנו בעולם הזה הכל לטובתנו! לעיתים זה נסיון לראות כיצד אנחנו עובדים את ה' בשמחה למרות הקושי, לפעמים זו כפרה על חטא וכו' וכו', ולעיתים זה כדי לגרום לנו להתפלל יותר. בסופו של דבר הכל מועיל לנו והכל לטובה ולברכה, ולעתיד לבוא כשהכל יהיה גלוי ידוע ומובן נראה כיצד כל הדברים היו מרחמיו המרובים, המשיכי להתפלל ובעזרת ה' תדעי אך טוב וחסד!

שבת שלום.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. אתה לא מדייק. אין חולק על כך שהכל לטובתנו, הויכוח הוא האם בטחון פירושו שנראה טוב הנגלה [והיינו שאם תבטח בה' שיהיה לך בריאות, הבטחון עצמו ישפיע עליך בריאות], או שנדע שהכל מבורא עולם, אבל גם אם זה לא יהיה דוקא טוב הנגלה וכדעת החזון איש, ודאי זה לטובתנו [כלומר יתכן שישאר חולה, אבל החולי הזה הוא לטובתו], כבר אמרו חז"ל שאין רע בא מלמעלה!

  2. רבי יהונתן אייבשיץ, בספרו יערות דבש, מבאר את בפסוק בשיר השירים, "דודי שלח ידו מן החור ומעי המו עליו. קמתי אני לפתוח לדודי, ודודי חמק עבר".
    שיש כאן תהליך שכמעט כל חוזר בתשובה עובר,
    דודי, זה הקב"ה, שלח ידו מן החור, שלח לי התעוררות תשובה.
    קמתי אני לפתוח לדודי, ומעי המו עליו, אכן חזרתי, והרגשתי התעוררות, ומה שנקרא היום "הארה", וההתלהבות,
    ודודי, חמק עבר, כלומר, לפתע אני מרגיש, הסתר פנים, האורות לא כמו שהיו, לפעמים צרות…
    אבל זהו לנסות את האדם כמה החזרה בתשובה איתנה, ובעיקר כדי לתת לאדם את החוסן, כדרך אבא שרוצה שהילד ידע לנסוע על אופניים , בתחילה, נותן לו גלגלי עזר, אבל אחרי זה, לוקח את זה כדי שהילד יידע לנסוע לבד.
    כך הקב"ה כביכול מסתיר פנים, אבל מאחורי הסתר זה, מסתתרת אהבתו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל