שלום! אחד טעה ואכל קודם מעריב מוצש"ק, וגם אח"כ כשהתפלל טעה ולא הזכיר הבדלה בתפלה, האם יכול לסמוך על הבדלה בכוס, או שדינו כאילו אכל לאחר מעריב שצריך לחזור ולהתפלל.
תשובה:
שלום רב
לא מצאתי מקור ברור בענין. בשמירת שבת כהלכתה פרק סב הערה צב דן בשאלה דומה, לענין מי שלא הבדיל בתפילה במוצאי שבת שחל בליל תשעהבאב, ובמוצאי התענית אכל לפני הבדלה, אם צריך לחזור ולהתפלל, והביא בשם הגרש"ז אויערבך, שמסתבר שכיון שכבר התפלל כמה תפילות ללא הבדלה אין מקום לחייבו. קצת משמע ממנו, שאם עדיין מוצאי שבת ורק התפלל את הערבית המחוייבת בהבדלה יש מקום לחייבו להתפלל שוב, אף שכבר התפלל לאחר האכילה, וצ"ע.
בתהלה לדוד רצד סק"ד נוטה לומר דדינו כטעה בזה ובזה שצריך לחזור ולהתפלל ולדינא נשאר בצ"ע. ובפסקי תשובות מציין שבשלחן שלמה (הקדמון) מבואר שצריך לחזור ולהתפלל
השאר תגובה