לתרומות לחץ כאן

עניית אמן אחר ברכה

שלום!
1) יש לנו בישיבה מחשב שיש בו אוצר החכמה אני מניח שכבודו מכיר, שאלתי האם מותר לי להוריד משם דפים מאיזה ספרים ולהעביר אותם למחשב נייד שלי הפרטי לצורך לימוד ולא לצורך מסחר?
2) אם מישהו מברך וישר ממשיך לברכה אחרת ואין זמן לענות אמן והוא ישר מתחיל, לדוגמא הוא מברך על העומר ואז ישר אומר היום וכו' ואין זמן לומר אמן, האם יש לומר אמן?

תשובה:

שלום רב

  1. ודאי זה אפשרי, הרי זו אחת הפונקציות של התוכנה [עד 20 עמ' בכל העתקה.
  2. יש לענות אמן, אתה הרי בלאו הכי לא קשור לספירה שלו. אם מדובר באדם שמוציא אותך ידי חובה בברכות, כיון שאתה צריך לשמוע גם את הברכה השניה הנאמרת ברצף עדיף במקרה כזה שלא לומר אמן שלא להכנס לחשש הפסד [דן בזה בשער הציון בסי' קסז], אבל כאן שאתה לא יוצא ממנו ידי חובה, והספירה בודאי אינה מענינך, מה אכפת לך שהוא מפליג הלאה…

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. וודאי שאיני כדאי כדי להגיב, אמנם ראיתי לא מזמן בילקוט יוסף וז"ל:
    אם השליח צבור לא המתין לאחר ברכת מגן אברהם, אלא מיד התחיל בברכת אתה גבור, אין הצבור עונה אמן, שכל שהתחיל בברכה שאחריה כבר עברה ברכה ראשונה, ואין על מה לענות אמן, והוה ליה אמן יתומה. [ילקוט יוסף מהדורת תשס"ד, תפלה כרך ב, סימן קכד הערה ח, עמוד קסה].

    ואולי יש לחלק מצד מ"ש המשנ"ב בקכד' שי"א שיש אומרים שברכות בשמונה עשרה יש להם שייכות לציבור, משא"כ ספירת העומר. איני יודע.

    יישר כח בכל מקרה. ומחילה אם התגובה איננה נכונה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל