לתרומות לחץ כאן

הכשרת כלי זכוכית

שלום,
החלטתי להתחזק ולהקפיד על זכוכית רק לבשר או חלב כאשכנז. יש לי שמונה כוסות זכוכית, כוס קידוש, שתי כוסיות ליין שקניתי בחנות יד שניה בחו"ל. כמו כן, קיבלתי מתנה מיהודים שמונה צלחות שהייתי משתמשת בהם גם לבשר וחלב בעבר. מה עלי לעשות איתם עכשיו? האם לשים בצד ולא להשתמש? תודה

תשובה:

שלום רב

ראשית ברכותינו על ההתחזקות במצות הכשרות! בודאי יגרום הדבר נחת רוח רבה לאבינו שבשמים.

כלי זכוכית ניתן להכשיר על ידי הגעלה, לקחים סיר שלא היה בשימוש 24 שעות וממלאיןם במים, מניחים על האש, וכשהמים מבעבעים בעוד האש דולקת תחתיו מטבילים שם את הכלים כשהם נקיים ולא שלא היו בשימוש חם 2 שעות, משהים מעט מוציאים ורוחצים במי ברז, ואז מייחדים אותם לחלב או בשר.

כלי חרסינה לא ניתן להכשיר ויש לזרוק [כלי חרסינה גם לספרדים יש לייחד לשימוש במין אחד בלבד.

בהצלחה רבה מאוד!

מקורות:

דעת השו”ע או”ח סי’ תנא סעי’ כו שכלי זכוכית אינם בולעים ואינם טעונים הגעלה וכך נהגו בני ספרד נוהגים על פי פסקיו, כמבואר בשו”ת ישכיל עבדי ח”ה יו”ד סי’ יג, ושו”ת יביע אומר ח”ד יו”ד סי’ ה, וראה שם שמקילים בזה אף לגבי פסח [אולם יש מבני ספרד שנהגו להחמיר בפסח למלאותם במים שלושה ימים ולהחליף את המים כל 24 שעות]. אולם, הרמ”א שם כתב שדינם ככלי חרס שלא מועילה להם הגעלה. מנהג בני אשכנז להחמיר כמו הרמ”א בפסח, אולם לענין שאר איסורים מקילים שמועילה לכלים אלו הגעלה, כמבואר בשדי חמד אסיפת דינם מערכת ה, שו”ת ציץ אליעזר ח”ח סי’ כ, וע”ע במשנה ברורה סי’ תנא שם.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל