בס"ד
שלום,
סכמתי את שתי השיטות בענין ההתעטפות בטלית – הרדב"ז והעיטור ורציתי לוודא שהבנתי נכונה.
אומרת הגמרא במסכת מועד קטן כד,א "כל עטיפה שאינה כעטיפת הישמעאלים לאו עטיפה היא".
הרדב"ז פסק שיש להתעטף כעטיפת הישמעאלים.
העיטור דוחה שיטה זאת שמה שאומרת הגמרא הוא דווקא לענין אבלים ל"ע שאין עטיפה אלא כעטיפת הישמעאלים ולכן העיטוף לדעת העיטור צריך שיכסה את גופו ודי בכך וכך פסק מרן השו"ע בסימן ח' סעיף ב' כדברי העיטור שסדר העטיפה הוא כדרך בני אדם שמתכסים בכסותם ועוסקים במלאכתם פעמים בכיסוי ראש ופעמים בגילוי ראש.
המשנ"ב כותב בס"ק ד שבכל ענין יש להתעטף בעטיפת הישמעאלים שכך יוצא לכולי עלמא וכך גם דעת האר"י ז"ל בשער הכוונות.
תודה מראש.
תשובה:
סיכמת נהדר!
שבת שלום.