לתרומות לחץ כאן

לשלם עבור כרטיס נסיעה ארוכה יותר כדי להרוויח הנחת מיגון

באוטובוסים הנוסעים בירושלים ויוצאים לאיזור בנימין המחיר אינו אחיד, מי שנוסע ויורד עוד בירושלים משלם מחיר מלא ומי שממשיך לבנימין יש לו הנחת יו"ש 50 אחוז.
האם מותר לקנות כרטיס למקום רחוק יותר אבל לרדת בירושלים? מה הדין כשהנהג מסכים? במוקד אגד תעבורה לא ידעו כ"כ מה לענות לי.

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

מצד אחד ההנחה ניתנת למי שנוסע בקטע שיש צורך באוטובוס מוגן ולא למי שנוסע בעיר. ומצד שני לא מסתבר שמי שלא מנצל את מלוא זכות הנסיעה שיש לו יצטרך לשלם עבור זה יותר.

אם במוקד אגד תעבורה לא יודעים לענות, כנראה שאין תשובה חד משמעית בעניין. ואם כן מותר לך לעשות כן, כשם שמותר לך לשלם עבור נסיעה ארוכה יותר בכל נסיעה אחרת.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. חלק מהנהגים מסכימים או מעלימים עין אבל חלק חוקרים את הנוסע איפה הוא יורד ומכריחים לשלם ע"פ תחנת הירידה. איך צריך לנהוג? אני מניח שאסור לשקר אך לא מסתבר לומר שאצל נהגים מסוימים מותר לרדת לפני תום הנסיעה ואצל אחרים לא.

  2. כפי שכתבת למי ששואל, אסור לשקר. ולא בגלל שאסור לך לרדת באמצע נסיעה אלא בגלל שאסור לשקר. ולמי שלא שואל, מותר לך לשלם עבור מלוא הנסיעה ולרדת באמצע.

  3. מי שמשלם את הסבסוד הזה – הוא משרד הביטחון.
    ולכן אינני רואה שום הצדקה לנסוע בתוך ירושלים ולשלם כאילו נסעת לבנימין.

    משל למה הדבר דומה:
    ראובן משלם לשמעון בשביל שיעשה משהו ללוי.
    האם יכול לוי לספר לראובן ששמעון עשה לו את מה שביקש כדי שראובן ישלם לשמעון?

    ראובן = משרד הביטחון.
    שמעון = משרד התחבורה ו/או חברות התחבורה.
    לוי = הנוסע.
    הפעולה המתבקשת = להסיע נוסעים במקומות שנדרש מיגון.

    ליתר דיוק: זו לא "הנחת שטחים" אלא "הנחת מיגון".
    גם באוטובוס הנוסע לבקעה – מי שיורד בכביש מספר 1 (שהוא מחוץ לקו הירוק) משלם מחיר מלא, ומי שיורד בבקעת הירדן משלם 50% (כך עכ"פ היה בתקופה שגרתי ממזרח לירושלים).

    עצם זה שקבעו שני תעריפים מורה שזה המחיר הנדרש ע"י משרדי הממשלה, ולפענ"ד להערים בזה – זה גזל גמור.

    ויש לדון מה יקרה אם אדם תכנן לנסוע נסיעה ארוכה ונמלך וירד בתחנה המוקדמת, ויש מקום לומר שבנסיעתו הארוכה הבאה ישלם מחיר נסיעה קצרה.

  4. ייתכן שהנך צודק שאגד תעבורה גונבת ממשרד הביטחון כאשר הם מסכימים שישלמו עבור נסיעה ארוכה יותר. אבל, לא ברור לי שכך הם אכן פני הדברים. ייתכן שהסבסוד של משרד הביטחון הוא גלובלי ולא נמדד לפי חישוב מדויק של כל הנסיעות הבודדות. כל עוד שאין מידע ברור שאגד תעבורה גונבת בזה, די לנו אם זה בסדר מצד אגד תעבורה ואיננו צריכים להתערב בחשבונות שבינה לבין משרד הביטחון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל