לתרומות לחץ כאן

שאלה לעניין מוסריות והלכה

שלום כבוד הרב,
אני ובעלי מסורתיים ומאוד משתדלים ללכת בדרך של תורה ומצוות, בעלי מאמן כושר לקבוצות מעורבות של נשים וגברים, אחת הנשים הודיעה לבעלי כי היא נכנסה להריון לא רצוי והיא מעדיפה להפיל אותו אחת הדרכים היא להמשיך להתאמן גם בקבוצה וגם לבד לרוץ ולקפוץ ולעשות תרגילים עצימים בהבנה שזה יזיק לעובר שלה…
כאמור נתקלנו בבעיה מוסרית קשה מאוד שגורמת לנו להרגיש כאילו אנחנו" עוזרים" לה להפיל את העובר, חשוב שאציין כי בעלי אמר לה שהוא ייתן לה אך ורד תרגילים שמותאמים להריון אבל היא אמרה שהיא מתכוונת להמשיך כרגיל ולהתאמן כרגיל ושנכבד את החלטתה, אנחנו מבקשים את עצתך כבוד הרב בנושא רגיש שכזה , אין לנו אפשרות להכריח אותה לא להגיע לאימוני הקבוצה או להכריח אותה לעשות רק פעילות מתאימה לנשים בהריון… מצד שני אם היא תגיע לאימוני הקבוצות של בעלי ותמשיך באימונים עצימים וחס ושלום תפיל זה גורם לנו להרגיש רע מאוד מאוד וכאילו הכשלנו אותה… לא היינו רוצים לעשות דבר שכזה.

נשמח לתשובתך בעניין ולעצתך

תודה רבה מראש

תשובה:

שלום רב,

הרושם שלי הוא שכך או כך, האישה תפסיק את ההיריון. אין לכם כל צורך לחוש אי נעימות. אתם ממש לא גורמים לה להפיל, להיפך, אתם נותנים לה את כל האפשרויות שלא להפיל. מכאן ואילך החלטה היא שלה בלבד. ואין לכם כל צורך לחוש אי נעימות.

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל