האם אפשר להתעטף בטלית בבוקר גם שלא כדרך הישמעאלים אם כן האם אפשר לקבל את כל הדעות והמקורות בבקשה ותודה מראש
תשובה:
שלום רב
באופן עקרוני, להלכה אנו נוקטים שגם הלבישה שלנו, שאינה כעטיפת הישמעאלים מחייבת ברכה, ההקפדה על העיטוף הוא משום שנוסח הברכה הוא להתעטף בטלית, ולכל הפחות לדעת הרמ"א בסי' ח נוסח הברכה נגזר מאופן הקיום, ולכן פסק בטלית קטן שלא מתעטפים בו לברך על מצות ציצית, ולא להתעטף בציצית. לכן, ודאי גם אדם שלא עשה עיטוף יצא ידי חובתו, וגם הברכה בסדר בדיעבד, אולם לכתחילה נוסח הברכה מחייבת את העיטוף.
מקורות:
ראה שו"ע סי' ח סעיפים ב, ג, ו. ובמשנה ברורה שם. וראה שם בטור על דעת הסוברים שהמצוה מתקיימת דוקא על ידי עיטוף [אלא שכאמור אין הלכה כדבריהם].