שלום לרבנים,
בשו"ע בסימן קפג נפסק שאם בירך ברכת התורה על ספר תורה ונמצא פסול, אינו חוזר ומברך על ספר תורה אחר שהוציאו במקומו.
אבל למה זה שונה משופר שאם אדם בירך על שופר וקודם שתקע אבד השופר והביא אחר תחתיו, צריך לחזור ולברך.
תשובה:
שלום רב
בכל הנוגע לברכה על ספר תורה פסול יש הקלות מיוחדות, משום שבהרבה מקרים של ספקות מצרפים את דעתו של הרמב"ם בתשובותיו פאר הדור שניתן אף לכתחילה לברך על ספר תורה פסול, אף שאין הלכה כדבריו. ענין זה מבואר במשנה ברורה בסי' קמג ס"ק יג.