לתרומות לחץ כאן

מה זה רב? / מי ראוי להיות משגיח כשרות? / מי ראוי ללמד השקפה?

שלום לכבוד הרב. האם התואר רב הוא מדובר דווקא ברב שהוסמך על ידי גדולי ישראל? 2. מה דעת לגבי כל מיני כאלו שנותנים השקפה שרק לפני מספר קטן של שנים התחילו ללמוד האם מסוכן ללמוד מהם? 3. האם אדם שהוציא תעודת משגיח כשרות הוא מוסמך להיות רב בנושא הספציפי של הכשרויות במידה ויש לו נסיון של שנים או ששוב צריך שיסמיכו אותו כל זה בעצם שאלה אחת שמתחלקת לשלושה שאלות תודה מראש ברכה והצלחה לכל רבני האתר.
תשובה:
שלום רב
1. היום התואר רב משמש ביטוי לכל תלמיד חכם ברמות שונות והוא חסר משמעות אמיתית. זו המקבילה הדתית של מר או אדון…
2. אם הוא אדם בר דעת המכיר את מקומו ומצטט ממקורות מוסמכים זה בסדר, אבל אם הוא מרגיש את עצמו כבר כבעל דעה זה עלול להיות מסוכן מאוד! בכל מקרה של ספק כדאי להמנע ולחפש תלמיד חכם בעל שיעור קומה היודע את הדברים. באופן כללי המודד העיקרי הוא במה עוסק אותו רב במשך היום, אם יומו מוקדש ללימוד גמרא והלכה [לא קבלה..] והוא נשמע להוראות גדולי התורה הידועים והמובהקים הוא עשוי להיות בסדר, אבל אם הוא בוחר דרכים חדשניות… יש להתרחק.
3. לא הבנתי את השאלה. אם הוא קיבל תעודה ויש לו גם נסיון של שנים זה נשמע טוב, אבל הכל לפי הענין. הכלל הבסיסי כדי שלא להכשל שלא לסמוך על משגיחים פרטיים אלא לצרוך מזון המפוקח על ידי אחר המערכות כשרות המהודרות, שהם יודעים להנחות היטב את המשגיחים בכל מה שנדרש.
בהצלחה רבה בכל!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל