לתרומות לחץ כאן

האם מותר להקים אתר היכרויות

בס"ד

שאלה קצת מורכבת: יש לנו ארגון שידוכים שמאגד שדכנים ומשודכים. אנחנו מעוניינים לעשות אתר אינטרנט שיאפשר למי שרוצה (שדכנים ומחפשי שידוכים) להירשם לבד, ואופציה למי שרוצה לחשוף את הכרטיס שלו באתר לאחרים (ולא רק לשדכנים), כך שההיכרויות יתאפשרו גם בצורה עצמאית למחפשי שידוכים ולא רק דרך השדכנים. כמו בכל אתרי ההיכרויות הסטנדרטיים. העניין חשוב לנו מאוד, כיון שכיום הרבה לקוחות מתלוננים על-כך שהשדכנים לא מתאמצים מספיק עבורם ואין מספיק הצעות. ההתלבטות שלנו מאוד קשה בנושא כיון שאנחנו חוששים שעלולים להיות מקרים של אנשים לא שומרי נגיעה ואנחנו לא רוצים שיהיה לנו חלילה חלק בהחטאת הרבים. חשבנו להוסיף בטופס השאלון שאלה שתהיה חובה למלא "האם אתה שומר נגיעה" ואז במידה והתשובה היא "לא" הלקוח יחסם. וכן יוצגו בעמוד הבית תנאי שימוש-הצטרפות שאחד התנאים יהיה שמירת נגיעה.
האם במידה וכך נעשה נוכל להיות נקיים מצפונית והלכתית כך שבמקרים שבכל זאת יווצרו קשרים לא ראויים וכשרים דרך האתר שלנו לא יהיה לנו חלק בכך?
ברצוני לציין, לאתר הידברות יש אתר שידוכים, שההיכרויות נעשות דרך המשודכים וללא שדכנים, לכן חשבנו שכנראה יש מקום להתיר להקים אתר כזה.
אודה לכם לתשובה מפורטת.
בברכה
ש.

תשובה:

שלום רב,

אין כל בעיה להקים אתר כזה. ויהי רצום שתוכלו לסייע לאנשים הזקוקים לכך.

ראוי לכתוב מראש לאלו אנשים ולאלו קהלים האתר פונה, לכן אני מניח שלא יהיו פנוית וחיפושים ע"י אנשים אחרים, שכן לא יהיה להם ענין לחפש בן/בת זוג שאינו תואם את אורח חייהם. אם בכל זאת קרה מקרה.. אתם יכולים להיות נקיים מצפונית, זה יכול להיות לכל שדכן ששידך בין נער לנערה, ובני הזוג לא נהגו כשורה.

שיהיה בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל