לתרומות לחץ כאן

דמי שדכנות מוגזמים

שאלה:

שלום הרב,
שמעתי על רב שהוא שדכן ואני מעוניינת להתקשר אליו בעניין זה אבל הוא לוקח 2500 ש"ח מכל צד. השאלה שלי האם זה לא יותר מדי מוגזם? לי באופן אישי אין את האפשרות הזו וגם לא להורים שלי. אפילו 1000 זה נשמע לי כל כך הרבה. אם כבר הם עושים מצווה ובזכותם קמים עוד בתים יהודים בישראל, למה לגזול? אין בעיה לשלם כמה מאות שקלים אבל סכום כזה מטורף?

תשובה:

שלום רב,

מדוע את לא יוצאת מגדרך על התשלומים המופרזים שלוקח הטכנאי של מכונת הכביסה או הנגר שבונה את המבטח? האם הוא לא יכול לעשות מצווה ולהותיר עוד משפחה בישראל עם חיוך על הפנים, ולא פנים נפולות שאין להם איך לשלם?! שדכנות זו עבודה שיש לשלם עליה. בפרט שהם אומרים מראש מה התעריף. בל נשכח שמול שידוך אחד שהם מצליחים ישנם עשרות כאלה שבסופו של דבר לאחר טירחה לא קטנה הם לא מצליחים.

ניתן להבין את מה שאת אומרת שקשה לך לשלם את זה. אבל האם כאשר תשלמי לצלם, למאפרת, ולעוד כמה וכמה אנשי מקבוע סביב החתונה, גם תאמרי שכל ההוצאות צריכות להסתכם בסכום שאת יכולה לעמוד בו (כלומר, עד 1000 ש"ח). ומה חשוב יותר לצורך החתונה, השדכן או המאפרת? השדכן או התקליטן? העניין הוא בתודעה, ככל שתפנימי שיש כאן עבודה כמו כל עבודה אחרת, ואם את פונה אליו לאחר שהוא קבע את המחיר, לעולם זה לא יכול להיות גזל!

עם הרבה איחולי הצלחה!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל