לתרומות לחץ כאן

מתנה שקיבלה הכלה לפני סגירת השידוך והשידוך לא הסתיים

שאלה:

שלום רב, הייתי אמורה לסגור וורט עם בחור. הוא פגש את המשפחה שלי ואני את שלו אך עקב פליטת מילה שלא התאימה לי ובנוסף פגעה בי – החלטתי לא לסגור. העברתי התנצלות דרך השדכן, האם עלי לעשות יותר מזה, שלא תהיה עלי הקפדה (מכתב וכדומה)? בנוסף, אמא של הבחור קנתה לי מתנה ליום ההולדת, מה עלי לעשות איתה? תודה

תשובה:

שלום וברכה,

המתנה שקיבלת לפני קשרי השידוכים אין צריך להחזיר. (ושונה ממתנות שקיבלו אחר סגירת השידוך (אירוסין) והתבטל השידוך שצריך להחזיר את כל המתנות).

מעיקר הדין אין שום התחייבות מצידך כל עוד לא סגרו ווארט. אך ראוי לפנים משורת הדין שאם הצד השני הבין שהשידוך עומד להסתיים, ראוי לבקש מחילה כדי להסיר כל הקפדה.

בהצלחה. 

מקורות:

מתנות שנשלחו בין החתן לכלה בוטל השידוך, מחזירים את המתנות – ראה שו"ע אבן העזר סימן נ. ולכאורה היה נראה לומר שה"ה מתנות שניתנו לפני סגירת השידוך יצטרכו להחזיר. אמנם בערוך השלחן (שם סעיף ב) מחדש שמתנות לפני קשרי שידוכים דינו כמתנה בעלמא שאין חובה להשיב אם השידוך בוטל. 

מעיקר הדין גם בקשת מחילה לא צריך. אמנם ידוע שהגאון הרב יעקב אידלשטיין זצ"ל הורה לרבים שבמקרים שצד אחד הבין שהשידוך ודאי הסתיים ראוי לבקש מחילה כדי לסלק כל הקפדה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל