לתרומות לחץ כאן

האם ראוי לתלמיד חכם להתענות?

רציתי לשאול בנוגע למה שמצאנו בגמרא ב"מ בהא דרב יוסף שהתענה מ' תעניות והודיעו לו לא ימוש מפיך וכו' המעשה מוכר..
רציתי לשאול הרי אמרו תלמיד חכם שמתענה ליכול כלבא שירותא וכו'. אם כן איך התענה, הלא הפוסקים או"ח סימן תקעא נראה לי , אמרו שדווקא על עבירות שעשה מותר לתלמיד חכם להתענות אבל שאר תעניות שאינם תענית ציבור אסור משום שממעט במלאכת שמים.

עוד רציתי לשאול בנוגע לפלאפונים 'לא כשרים' אם אין לי בפלאפון אינטרנט גם אסור לי?

תשובה:

שלום רב

כמו בכל דבר בעבודת ה' יש את הרעיון הכללי המופנה לכלל כולו ויוצא מן הכלל המאים לנסיבות מסוימות. בס' העיקרים מרחיב בענין זה, בביאור הכתוב אל תהי צדיק הרבה, שאמנם יש חובה לאדם לא להתנהג בפרישות יתירה על המחוייב כדי שלא יבוא על ידי כך להקל במה שאינו צריך להקל, ותמיד יבחר לו האדם מידה בינונית וכו', ומאידך יסא אדם שנצרך לפרישות מסוימת לצורך מסוים מותר בכך, ועל דרך מה שאמרו לגבי הרואה סוטה בקילקולה שיזיר עצמו מן היין. אינני יודע במקרה המדובר מה הביא את אותו חכם להתענות, אולם כאשר הדבר נעשה לצורך ומתוך מחשבה אין בכך איסור.

השימוש בטלפון שאינו כשר עלול להביא את האדם לידי מכשול, היום אינך מחובר לאינטרנט ומחר אתה מתוך חוסר מחשבה עושה את זה. כמו כן, רכישת המכשיר הכשר יש בה אמירה מסוימת, השתייכות לקבוצה שאומרת לא לכל הרוע וההשחתה בעולם הזה. לכן מומלץ מאוד לרכוש מכשיר כשר, אף שאינני אומר שיש איסור בזה שאינו כשר כאשר אין חיבור לאינטרנט.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל