לתרומות לחץ כאן

קבורה ביום טוב / ציצית שנקרעה / קביעת מנהג בבית הכנסת

שלום לרבנים רציתי לדעת1 מהזה עממון בעינין קבורה ביום טוב? 2 מי שגר במושב חילוני אין רב ועשיתי ערוב תבשילין וכיונתי להוציא את כולם ולא אמרתי להם שעשיתי האם יצאו ידי חובה ועם צריך להגיד אז האם להגיד לכל משפחה ומשפחה? 3 כמה מינימום אורך של פטילה בציצית צריך להיות והאם זה משנה עם יש לי 7 פתילות או שמונה באותה כנף? 4 עם רוב המנהג רוצה לשמור על מנהגי טוניס וחלק אחר לא רוצים איך צריך לנהוג האם לשמור את המנהג או ללכת לפי הרבים? תודה מראש

תשובה:

שלום רב

1. קבורה ביום טוב נעשית על ידי גוי – עממין.

2. בדיעבד מי שלא הניח בשוגג רשאי לסמוך על עירוב תבשילין כמו שלך, ואפשר לומר שחילונים נחשבים שוגגים לענין זה. יש להודיע להם, כיון שאדם שסבור שהוא עושה איסור צריך כפרה על עצם המחשבה גם אם למעשה לא עבר כל עבירה.

3. ציצית שנקרעה ונשתייר בה כשיעור שני אצבעות – 4 ס"מ כשרה. כאשר נתלשה רק אחת, גם אם נקרעה עד הקשר ממש היא כשרה, כיון שחציה השני עדיין קיים [כל פתיל הוא כפול כידוע ונמצא בשני צידי הקשר].

4. קהילה שכולה מבני טוניס צריכה לשמור על מנהגיה, אולם לא כדאי לעשות על כך מחלוקת וקרע בקהילה וללכת נגד כולם, שכן דעת הגר"ע יוסף שבלאו הכי בארץ ישראל נוהגים בכל כמרן השו"ע גם בדברים שמנהגי הקהילות היו בשונה מדעתו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל