לתרומות לחץ כאן

האם יש איסור צער בעלי חיים כאשר הוא לצורך האדם?

שלום רב.
חתולה שהמליטה במחסן והמצב לא נוח לנו .
האם מותר להרחיק את הגורים בזמן שהאמא הולכת לאכול , בהנחה שכנראה הם לא ישרדו? מצד צער בע"ח ( אם רק נוציא אותם מהמחסן אז כשהיא תחזור היא שוב תחזיר אותם לכן יש צורך בהרחקה שתהיה לצמיתות ).
תודה וכל טוב

תשובה:

שלום רב,

אכן יש צער בעלי חיים בכך שאתה מרחיק את הגורים, ויש חשש שהם לא ישרדו. אולם מאחר שאין ספק שיש לך בזה הפרעה עם הם ישהו במחסן תקופה מסויימת, וזו הסיבה שאתה רוצה להרחיק אותם, אין בכל איסור צער בעלי חיים.

מקורות:

איסור צער בעלי חיים אינו קיים כאשר מטרתו היא לצורך האדם, ראה בתרומת הדשן (פסקים סי' קה): "נראין הדברים דאין אסור משום צער בעלי חיים אם הוא עושה לצורכיו ולתשמישיו. דלא נבראו כל הבריות רק לשמש את האדם, כדאיתא פרק בתרא דקידושין דף פ"ב ע"א. ותדע דבפ' ב' דב"מ דף לו,א חשיב פריקה צער בעלי חיים, וא"כ היאך מותר משא כבד על בהמתו להוליכו ממקום למקום הא איכא צער בעלי חיים?". וכך גם כתב בנימוקי יוסף (==) שהקשה מדוע זקן ואינו לפי כבודו פטור מפריקה הרי יש כאן איסור צער בעלי חיים, ותירץ בשם הר"ן: "אלא הכא כיון דצער בעלי חיים הותר לתשמישן של בני אדם כל שכן לכבודם בשב ואל תעשה דגדול כבוד הבריות". וראה עוד בשו"ת בנין ציון ח"א סי' קח.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל