לתרומות לחץ כאן

מטרת האדם בעולמו, בשביל מה ברא הקב"ה נשים יפות, מפני מה הנופים היפים בחו"ל

כמה שאלות שמטרידות אותי:
1. מדוע ה' ברא את העולם הזה ושם בו בני אדם אם תכלית האדם הוא לחיי העולם הבא? הרי הקב"ה הוא כל יכול והוא יכול להעניק לכל אדם כל מה שהוא רוצה, והקב"ה גם לא מוגבל בכוח כך שאם הוא נותן הוא לא מתעייף וזה לא קשה לו?
2. מדוע הקב"ה ברא נופים יפים, צמחים יפים, נהרות יפים וכו'?אם זה בשביל שאדם יסתכל ויתפעל מהיופי שברא הבורא, אז מדוע הוא ברא נשים יפות ואסר להסתכל בהן?
3. מדוע אם כן רוב הנופים היפים הם בחוץ לארץ כמו צפון אירופה, דרום אמריקה וכו' ולא בארץ ישראל שאנחנו העם הנבחר?

תשובה:

שלום רב.

1. אמנם מטרת הבריאה היא אכן העולם הבא, אך כדי לזכות לעולם הבא יש לעבור בפרוזדור של העולם הזה, לקיים בו את מצוות הבורא, ולהתמודד עם כל הקשיים שמייצר העולם הבא ועל ידי זה לזכות לעולם הבא.

2. בברכה אשר אנו מברכים בברכת האילנות אנו אומרים 'ברוך שלא חסר בעולמו כלום וברא בו בריות טובות ואילנות טובות ליהנות בהם בני אדם', ואף שאכן ברא את הבריות הנאות כדי להנות את בני האדם, אך נשים יפות נבראו לצורך הסתכלות בעליהם עליהם או חברותיהם, אך לאדם אחר נאסר להסתכל על יופי זה מכיון שזה מביא אותו להרהורים אסורים.

3. אמנם יש נופים יפים מאוד בחוץ לארץ, אך לארץ ישראל יופי ייחודי משלה יופי בשילוב המיוחד בנופיה וברוחניותה, ולא בכדי יש תיירות כה רבה לארץ.

מקורות:

1. זה לשון המסילת ישרים בפרק א': העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא. והאמצעים המגיעים את האדם לתכלית הזה, הם המצוות אשר צונו עליהן האל יתברך שמו. ומקום עשיית המצוות הוא רק העולם הזה. על כן הושם האדם בזה העולם בתחלה כדי שעל ידי האמצעים האלה המזדמנים לו כאן יוכל להגיע אל המקום אשר הוכן לו, שהוא העולם הבא, לרוות שם בטוב אשר קנה לו על ידי אמצעים אלה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל