חיוב ברכת המזון הוא מן התורה שנאמר: ואכלת ושבעת וברכת את ה' אלוקייך. ג' ברכות מהתורה,והרביעית מדרבנן.
השאלה שלי לגביי ניסוח הברכה עצמה,חכמים ניסחו אותה נכון?כלומר אע"פ שג' ברכות ראשונות דאורייתא,הניסוח הוא של חכמים על כל פנים?
תשובה:
שלום רב.
שלום רב.
אכן מבואר בגמרא שמשה רבינו תיקן ברכת 'הזן', יהושע ברכת הארץ ודוד ושלמה ברכת 'בונה ירושלים' וביבנה תיקנו ברכה רביעית, אף שעיקר הדבר מן התורה.
מקורות:
גמרא ברכות מח,ב ורשב"א שם.