לתרומות לחץ כאן

דימוי עצמי נמוך

אשתי היקרה מיואשת מהחיים, אין לה שאיפות היא חושבת שהיא טיפשה והיא גם אומרת זאת אני מאמין בה ורוצה לעזור לה אך היא לא מוכנה כי היא חושבת שהיא לא תצליח ואז היא תגיד לעצמה למה עשיתי את זה?! או כל משפט אחר. היא מכניסה את עצמה ליאוש מכלום, ברוך ד' יש לנו ילדים חמודים וחשבתי שאולי היא לא יודעת להעריך מספיק את מה שיש לה בבית ואז זה נהיה כמו כפיות טובה כלפי הבורא שנותן לנו ואנו לא רואים זאת ולא מעריכים זאת. אשמח לתגובה כלשהי שתוכל לעזור לנו, אני באמת מעוניין להמשיך ולעזור לה כמה שצריך עד שהיא תתעשת על עצמה בעז"ה. תודה מראש

תשובה:

שלום לך.

בראשית דברי אני רוצה מעומק ליבי להחמיא לך על הדרך בה הנך מציג את הדברים, האמון המלא שהנך נותן ברעייתך ודאי וודאי יעזרו לה מאד לצאת מתוך המצב אליו נקלעתם.

אולם אינני יכול לענות בפרוטרוט על שאלתך משום שחסרים לי פרטים רבים.

כגון, ממתי התחושות הללו של אשתך, איך הקשר שלה עם הילדים, מה היה בתחילת הנישואין ביניכם, וכדו' אולם אעפ"כ אכתוב את אשר על ליבי.

לפי תיאורך רעייתך נמצאת באיזה שהוא תחושת דיכאון קלה, ומכאן גם התחושה של הייאוש מהחיים, ותחושת הכישלון העצמי שכל כך מתעצם אצלה, היא זכתה בבעל מקסים שמוכן ורוצה לעשות הכל למענה ולמען הילדים והמשפחה, במקרים מסוג זה מומלץ מאד להשתמש בגישה הטיפולית הנקראת C.B.T. אולם היות וישנם שרלטנים רבים בתחום כדאי מאד לברר על כתובת מתאימה.

אוסיף ואכתוב לך שרבני בית ההוראה המליצו על שימוש באמצעי מניעה בתקופה הקרובה.

יה"ר שתמשיך השכינה לשרור ביניכם, ובהצלחה.

הרב יהודה ליב אוירבך

מנהל ואחראי המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב",

מפקח ארצי במרכזי הטיפול של "מרכז החינוך"

טל. 02,6587003

נייד. 052,7643333

פקס. 02,6587006

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל