לתרומות לחץ כאן

פינוי דירה שכורה

שאלה:

שלום רב, אנחנו זוג לפני לידת תאומים בשעה טובה (הצפי ללידה בעוד כשבועיים-שלוש), אנחנו גרים כמעט שנתיים בדירה שכורה (החוזה מסתיים בסוף אב תשעט), הבעלים של הדירה הקודם, מכר את הדירה לפני מספר חודשים לזוג צעיר שגם גר ביחידת דיור בשכירות, ולאחר הרכישה וחילוף הבעלות הוא סיכם איתנו בע"פ שאנחנו נשארים בשמחה עוד שנה בחוזה, טרם חתמנו חוזה שכירות מבחינה טכנית בלבד. לפני שבוע וחצי הם הודיעו לנו בהפתעה שהבעלים שלהם בדירה מחתן את נכדתו וביקש מהם לפנות את הדירה עד יז אלול , והם מבקשים מאיתנו גם כן לפנות את הדירה , אשתי נכנסה ללחץ היא בחודש שמיני, לקראת תשיעי, עם תאומים, לידה ראשונה , ונמצאת בשמירת הריון, כך שלחפש דירה חלופית כמעט בלתי אפשרי וגם אחרי הלידה יהיה לנו קושי להתארגן על המעבר, מה הדין במצב כזה ? א. האם הסכם בע"פ מחייב אותם? ב. מה הזמן המקסימלי אותו אנחנו יכולים לבקש להתארגן כדי למצוא דירה חלופית ג. האם התנאים בו אנחנו נמצאים ואי ידיעת הדבר מראש לא מחייבת התחשבות מצידם? תודה רבה תודה רבה מראש

תשובה:

שלום וברכה,

א. ההסכם בעל פה לא מחייב, מאחר ולא נעשה קניין, ובפרט שהדירה כבר ללא בבעלותם, ואין להם אפשרות להמשיך להשכיר.

ב. כאשר אין תאריך עזיבה יש לתת לשוכר זמן התראה של חודש או חודשיים – לפי המקום. במקרה שלכם שהחוזה מסתיים בסוף אב, אין התחייבות לתת זמן להתארגן. הזמן של סוף החוזה הוא ההתראה על עזיבת הדירה. ובנוסף שנותן לכם זמן של יותר מחודש לעזוב, כך שאין אפשרות לכפות עליו. 

ג. התנאים שאתם נמצאים, לא מחייבים מצד ההלכה. אך ברור שמצד היושר וההגינות שיש להם להתחשב בנסיבות ולהגיע איתכם להסכמה. יתכן והדבר לא תלוי בידם אלא ביד הקונים.

בהצלחה רבה ובמזל טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל