לתרומות לחץ כאן

מכירת רכב כשהסתיים האחריות של הסוללה

שאלה:

ערב טוב. ברשותי רכב היברידי (חלק מהזמן הוא נוסע על חשמל בעזרת סוללה),צריך לחדש את האחריות על הסוללה כל שנה בערך בעלות של כמה מאות שקלים,ברגע שעברו 12 שנה מרגע שהרכב עלה לכביש,החברה לא מאריכה את האחריות,מה שאומר שאם הסוללה מתקלקלת יש להחליף סוללה בעלות של כ 15000 שח.רוב האנשים לא מודעים לכך שלא ניתן להאריך את האחריות מעבר ל 12 שנים. האם כשאני מענויין למכור את הרכב עלי ליידע את הקונה בכך? מה שיביא בוודאות לירידה במחיר?או שאם הוא אינו מודע,אין עלי חובה להודיעו?  תודה רבה ויישר כח

תשובה:

שלום וברכה,

אם המחיר יירד כאשר ייוודע שאין אחריות, הרי שהמחיר שאתה דורש עכשיו הוא מחיר גבוה, ויש כאן איסור אונאת ממון. גם אם אתה לא חייב להודיע על מצב האחריות מדוע תוכל לדרוש מחיר גבוה כאשר אין צדק בדרישת המחיר. ולכן אתה צריך למכור את הרכב לפי מחיר השוק – המחיר הערכי שלו.

גם כאשר נמכר במחיר השוק, אסור לתת לקונה תובנה שיש אחריות לסוללה, משום איסור גנבת דעת. אך אם אתה לא מודיע לו דבר, גם לא בדרך עקיפה, מותר לך למכור, ואינך צריך להודיע לו על האחריות שמסתיימת, כיון שיכול הקונה לברר בעצמו. אך כאמור אסור לדרוש יותר מהמחיר של ערך הרכב.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. לא הבנתי כ"כ.

    כרגע דאגתי לחדש את האחריות וגם בשנתיים הקרובות ניתן להמשיך לחדש.העניין הוא שבעוד 3 שנים לא יהיה ניתן לחדש ורוב האנשים אינם מודעים לכך (זה מופיע רק באתר של החברה באותיות קטנות שלאחר 12 שנים מיום שהרכב עלה לכביש,החברה אינה ממשיכה לחדש)השאלה שלי האם עלי להודיע כרגע לקונה.
    יש לציין שמדובר ברכב סחיר מאוד שיש לו שוק נרחב,האם עלי לפרט כרגע מה "גיליתי" באתר של החברה לגבי עוד שלוש שנים?

  2. אם אין שינוי במחיר, המחיר שמכרת היה הוגן וכך מחירו בשוק אינך צריך להודיעו. לגבי גנבת דעת יש להסתפק האם היית צריך להודיע כיון שרובם לא יודעים. או שמא מאחר וניתן לברר אין חובה ליידע. ולאחר מעשה אין חובה להודיע.

  3. כאמר, שאם המחיר יקר מערך הרכב – אסור משום אונאה. ואם המחיר לפי המחיר הנדרש בשוק מותר, ואינך צריך לספר לו על האחריות, כיו שיכול להגיע למידע לבדו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל