לתרומות לחץ כאן

תשלום עבור מונה חשמל ביחידת דיור

שאלה:

שלום לכבוד תורתו
אני שוכר יחידת דיור בבית פרטי וליחידה יש מונה חשמל פרטי עבור צריכת החשמל ביחידה.
לאחר בירור עם חברת החשמל החשבון החודשי מורכב מ:
1. צריכת החשמל לפי קילו וואט לשעה
2. מע"מ
3. תשלום קבוע לכל יום (סביבות חצי שקל ליום)

לגבי 3-התשלום הקבוע: הוא נקבע על פי מונה של חברת החשמל בלבד (כך לפי בירור שביצעתי מול נציגה של חברת החשמל) ובדירה שאני שוכר יש מונה יחיד ששייך לחברת החשמל (והוא שייך לבעל הבית) והמונה שלי ביחידת הדיור הוא מונה פרטי כך שהוא אינו מחוייב בתשלום זה (הוא מאפשר לבעל הדירה לעקוב אחר צריכת החשמל שלי בלבד).
האם אני מחוייב גם לשלם לבעל הבית על התשלום הקבוע של המונה אם הוא ידרוש זאת? הרי את התשלום הקבוע היה משלם גם לפני שאני שכרתי את הדירה ולי אין שום השפעה על תשלום זה.
תודה!

תשובה:

שלום וברכה,

בעל הדירה – המשכיר הוא קונה את החשמל מחברת חשמל את כל החשמל שנצרך לשניכם, ומוכר לך את החשמל לפי קילו וואט שהינך צורך. ולכן זכותו של המוכר להחליט האם לחשב שוכר – שקונה ממנו חשמל, רק לפי מחיר לקילו וואט, בלי מחיר קבוע ליום – מחיר 3 – או כן לחשב את המחיר הקבוע ליום בכלל הצריכה, ולהחליט למכור לשוכר במחיר שקנה בעצמו – מחיר 1 2 3. ולכן מותר לו לחשב גם את המחיר הקבוע לצריכה יומית, למרות שאת מהמחיר הזה היה משלם גם ללא השוכר.

[אם גובה בעל הבית לקילו וואט מחיר גבוה מהמחיר שגובים בחברת חשמל, נחשב לאיסור אונאה, אבל בתוך המחיר עצמו זכותו להחליט בכמה למכור.]

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התשובה
    מדבריך נשמע שהוא יכול לתת לי לשלם את התשלום היומי ובכך הוא עצמו מתפטר ממנו (למרות שגם הוא וודאי נהנה מזה).
    האם זה נכון? אם כן למה?
    תודה

  2. נכון הוא יכול לעשות זאת, משום שמחיר של חשמל בשוק מורכב לפי קילו וואט וחיוב יומי. והעובדה שגם הוא נהנה לא פוטר את הקונה. אך מן הראוי שלא לעשות כן אלא יחלקו את התשלום של השימוש היומי בין שניהם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל