לתרומות לחץ כאן

תכנית למודי קודש לילד שגדל במקום שאין בית ספר מתאים / ביכורים משאר פירות

שאלה:

שלום כבוד הרבני.
אנחנו שליחים בארץ 13 שנה. היות הקהילה מאוד קשורה אלינו ויש דברים שאין אף אחד אחר שיעשה אותם נאלצים להישאר ובננו הבן 7 וחצי עמנו. ===  ובית ספר שלנו נסגר מחוסר תקציב. יש לנו גן ילדים יהודי מאוד מוצלח ברוך השם. החלטנו ללמד את הבן בבית שזה בעצם הגן עם מורים פרטיים. ה' עזר לנו ויש לנו בחור מאוד מוכשר שלא מזמן עבר גיור ויש לו ידיעות עצומות בתורה הקדושה, צנוע ועם דרך ארץ. הוא כבר כמה ימים מלמד את הבן שלנו ומאוד מרוצים וגם הבן מאוד נהנה ללמוד איתו. סדר יום של הבן הוא עברית, אנגלית, מתמטיקה ולמודי קודש.
אני מאוד מבקש מכבודכם לתת לי תוכנית לימודים בלמודי הקודש כאשר יש אפשרות לכמה שעות טובות שהם ילמדו ביחד. להתחשב שהבן מאוד כשרוני ברוך השם, מואד סקרני ואוהב כל הזמן לשאול. כל הזמן מבקש ללמוד תלמוד.
גם יש לו שאלה אחרי שהם למדו פרשת השבוע והתורה מחייבת להביא ביכורים משבעת המנים ואין חיוב להביא לדוגמה תפוח עץ אבל האם יש רשות לאדם להביא תפוח עץ.
לתשומת לבכם כי אין לנו פה במקום מורה הוראה.

תודה רבה וישר כוח

תשובה:

שלום רב,

שאלתך מעניינת. אני לא יודע לתת לילד הזה תוכנית לימודים. מן הסתם אם יש לו מורה פרטי מוכשר שיודע הרבה, הוא צריך לזהות אצלו מתי ניתן להתחיל ללמוד משניות, ואח"כ מתי ניתן להתחיל ללמוד גמרא. כי בודאי אתם רוצים שבשלב מסויים הילד ישתווה לידיעות של בני גילו. אז תצטרכו להתאים אותו לכך, ולא ללכת רק על "הספק" של חמשה חומשי תורה ואח"כ משנה וכו'. אלא לראות מתי הוא בשל ללימוד משניות וכן הלאה.

לגבי שאלת הילד החמוד, אכן דעת הר"ן (חולין קכ,ב) שמותר להביא ביכורים אם הוא רוצה אף מפירות שאינם משבעת המינים.: "יש לומר דאף על גב דאינו חייב להביא בכורים אלא משבעת המינין מכל מקום אם רצה להביא משאר מינין מביא דתנן התם ר' שמעון אומר מעטרין את הבכורים חוץ משבעת המינין ר' עקיבא אומר וכו' משמע דאם רצה להביא משאר מינין מביא". (והובא בתוס' רע"א על המשניות בביכורים שם פ"ג משנה ט'.

הרבה נחת והמשיכו לעשות חיל!

 

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל