שאלה:
לענין מה שכתבת אודות פדיון הבן כשילד נולד לנשואה מרומת זרע יהודי. כל הפוסקים אוסרים את זה בהחלט, ואפי' המקילין כמו מרן הגאון ר' משה פיינשטיין זצ"ל מתרים רק כשהתורם הוא אינו יהודי מפני שיטת רבינו פרץ וכו'.
תשובה:
שלום רב,
השאלה כמובן היתה בדיעבד – לאחר מעשה שנולד ילד האם הוא חייב בפדיון או לא. כל מה שכתבתי זה שאולי יש מקום לומר עוד צד לקולא אם הוא ייחשב לממזר. וזה ממש לא כל הפוסקים סבורים כך, אלא הסאטמר רב, וגם הגרש"ז צידד כך במנחת שלמה, אבל רבים אחרים סבורים שהגם שלא עושים זאת לכתחילה, הילד אינו ממזר.