לתרומות לחץ כאן

מותר לאכול סעודה בבית שהמטבח אינו כשר?

שאלה:

בס"ד

שלום ,
אשא תפילה לה יתברך ברחמיו המרובים שיזכה אותי לכוון בשאלתי ואזכה לקבל תשובה לאמיתה של תורה ולפי רצונו יתברך. אני בן 36 ובעל תשובה כ4 שנים נשוי ב"ה עם 3 ילדים חי בסביבה חילונית שכל משפחתנו לצערי אינם שומרי תורה ומצוות, אני ב"ה זוכה ללמוד יום יום תורה ולאט לאט רושם את ילדיי למסגרות חינוכיות תורניות , בשנים האחרונות אני אוכל אצל ההורים שלי בארוחות שישי אחת לשבועיים ואחת לשבוע בימי חול (הורי גרים סמוך אליי ) כאשר המטבח שלהם אינו מוכשר : כלומר הכלים אינם טבולים ולא מוגעלים , כמו כן ההורים שלי לצערי אינם מקפידים על ההלכה והם יכולים להשתמש בכלים לבשר ולחלב יום אחרי יום (לא יחד) אחרי הדחה של הכלים במדיח , כעת קיבלתי על עצמי לא לאכול במטבח לא מוכשר על פי ההלכה שינוי או הודעה כזו להורים שלי עלולה לגרום לריחוק ומחלוקות עם המשפחה שכן גם אם אטביל ואגעיל את הכלים שלהם אני בספק רב אם הם יקיימו את ההלכה בהפרדת כלים , מהי הדרך שאוכל לאכול שם על פי ההלכה רק מצד שלום ? כאשר מצד אחד אקיים את ההלכה ולא אעבור על איסור תורה או חכמים ומצד שני הם יצליחו לעמוד בדברים בסיסים שלא אכשל ? אם הם יקבלו על עצמם לבשל בסיר או מחבת או כלי רק מעת לעת (אחרי 24 שעות זה יעזור?
מה עליי לעשות ?

אשמח לתשובה
בברכה

תשובה:

שלום רב

ראשית, ברכותי לשינוי העצום והנפלא שאתם עושים בחייכם, אין לי ספק שיש לקב"ה נחת רוח גדולה בשמים מפעולותיכם.

ראה, אמת הדבר שבדרך כלל שאינו בן יומו אינו אוסר את המאכל, אבל זה במצב אקראי חד פעמי של דיעבד, חלילה כך לאכול לכתחילה ובאופן קבוע. כמו כן יש הרבה מאוד בעיות במטבח לא כשר גם מבחינת המוצרים וכשרותם, תולעים בירקות, תרומות ומעשרות, מגעים בין חלב לבשר בשיש ובכיורים, לפי המצב שתיארת לא ניתן לאכול שם.

ההצעה שלי להיות הכי גלוי בעולם! כאשר אתה מגיע ומתחיל להתחמק זה מעליב, אבל כשאתה בא וברוח טובה שלא בשעת מעשה אלא בפגישה יזומה מסביר את שאיפותיך ודרך חייך זה מובן, כולם יודעים שדתי לא אוכל במטבח שאינו כשר, זה הכי ברור בעולם. מה שתעשו זה קצת מאמץ, תביאו איתכם אוכל להורים, או תזמינו אותם אליכם. והעיקר, אין כעס ומימור בלי שני צדדים, אם תהיה ברור החלטי ויחד עם זה נעים ונינוח, ולא מתחמק ומתנצל ובערך… זה יתקבל בהבנה ויהיה מצויין.

בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל