לתרומות לחץ כאן

תיקונים חריגים מהחשבון השותף של ועד הבית

 

שאלה:

אני מתגורר בשכירות, ומשלם דמי ועד הבית בסך 120 ש"ח לחודש.

לאחרונה, בוצעו בבניין פעולות שיפוץ ושדרוג שונות, כגון צביעת חדר המדרגות וחדר אופניים, והחלפת גופי תאורה. עבור כל ההוצאות הללו לא נדרשו הדיירים לשלם שום תשלום חד-פעמי/חריג.

אני מסיק מכך, כי בסכום ועד הבית של 120 ש"ח, מגולם גם תשלום לחיסכון/קופה בצד, לתשלום הוצאות מעין אלו (יש אולי לציין, כי חיזוק להשערתי זו אני מוצא בעובדה, כי בבניינים דומים בשכונתי, משלמים סכומים נמוכים יותר לוועד הבית, בסביבות 100 ש"ח לחודש).

העניין הוא, שאני, בהיותי שוכר, למיטב הבנתי איני צריך לשאת בהוצאות כאלו, שהינן השקעה בגוף הבניין (תחזוקה, תיקון וטיפוח).

השאלה העקרונית שלי היא, האם אכן יכולים דיירי בניין או ועד הבית לקבוע גובה תשלום ועד הבית, שחלק ממנו מיועד לתשלומים אשר שוכרים פטורים מהם, ולחייב את השוכרים בבניין לשלם את מלוא הסכום החודשי.

 

תשובה:

חובת תשלום ועד הבית הוא מחמת התחייבות השוכר לשלם עבור הדירה תשלום ועד הבית וכל מה שמוגדר בתור תשלום סביר של ועד הבית תשלום חודשי הוא בכלל החיוב נהוג שאין השוכר משלם תקונים חריגים בבית אולם החזקה שותפת חייב השוכר לשלם ועל כן אם התשלום לתחזוקה הרגילה משולם מועד הבית הוא בכלל תשלום לועד הבית וזכות הועד להחליט איך לנהל את החזקת הבית.

ובשם הגר"י סילמן הובא בספר ועד הבית[1] בהלכה עד עשרים אחוז נוסף שגובים מעבר לתשלום הוא בכלל תשלום ועד הבית וחייב השוכר לשלם את דמי ועד הבית.

 

[1] פרק ד'

 

הרבנים המשיבים :ר' אשר דזימיטרובסקי, הרב אברהם בוטרמן ור' גבריאל לומברד

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל