לתרומות לחץ כאן

למה מהתורה איש מותר לו להינשא עם כמה נשים ולא להיפך

שלום וברכה
זכורני פירוש של כמה ראשונים על הסיבה שבגללה איש מותר לו – מן התורה – להינשא עם כמה נשים ואישה מותרת להינשא רק עם איש אחד.
אשמח לקבל ביאורים או מקורות על ענין זה.
תודה רבה.

תשובה:

שלום רב,

אני לא יודע למה כוונתך אבל החילוק בזה אינו "גזירת הכתוב" בעלמא. אלא טמון במהות מוסד הנישואין בתורה. הנוסח בקידושין הוא "הרי את מקודשת לי" ולא להיפך, הרי אתה מקודש לי. כלומר, האיש מקדש את האישה עבורו – מייחד את האישה עבורו. ולא האישה את בעלה. לכן האיש אינו מנוע מן התורה להנשא לכמה נשים ולייחד אותם אליו, ולא להיפך.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. על זה אני שואל :
    למה אשה לא יכולה להתקדש לכמה אנשים ?
    והיכן מקור לזה, האם זה גזירת הכתוב גרידא או יש טעם עמוק ?
    ואשמח לדעת אותו.
    יודע אני שהאיש המקדש אומר "הרי את מקודשת לי" ורק לי.
    אבל אשמח לעומק יתר בזה.
    תודה רבה.

  2. בגמרא עירובין (ק:) עשר קללות נתקללה חוה וכו' כי אתא רב דימי אמר עטופה כאבל ומנודה מכל אדם וחבושה בבית האסורין מאי מנודה מכל אדם אילימא משום דאסיר לה ייחוד איהו נמי אסיר ליה ייחוד אלא דאסירא לבי תרי ופירש רש"י עטופה כאבל. בושה לצאת בראשה פרוע: מנודה לכל אדם. לקמיה מפרש שאסורה לכל אדם חוץ מבעלה והאיש נושא נשים הרבה: וחבושה בבית האסורים. כל כבודה בת מלך פנימה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל