לתרומות לחץ כאן

עד כמה להמנע מתאוות העולם הזה?

בס"ד
שלום רב לכבוד הרב
מהי תאות האכילה ? מתי מותר להנות מהאוכל ומתי יש לאכול כדי לחיות ?
אדם שאוכל גם כדי לשבוע אך גם מנסה להינות מהאוכל ואוכל מאכלים שמנים ומתוקים הוא אדם חלש שצריך לחזור בתשובה ולתקן את מעשיו ?
שמעתי שהאדם מורכב מנשמה שהיא במוח רוח שבלב ונפש בכבד. ראוי שהאדם יפעל קודם כל לפי הנשמה כמו לפי המחשבה שבמוח ואז ירגיש בלב ואז לפי הכבד. וכך יוצא "מלך " כלומר מ '- מוח ל'- לב כ'- כבד. אך אדם שפועל קודם כל לפי הלב הוא חוטא ועושה לא את רצון השם.
מה זה אומר ?
אם אני מרגישה שאני רוצה לאכול מאכל שטעים לי (במידה , לא כמות ענקית) ואני יודעת שהמאכל ללא ויטמינים או משמין וכדומה האם אני יכולה לאכול אותו ? והאם זה לא נחשב תאות האכילה ?

תודה.

תשובה:

שלום רב

צריך לדעת שהתאוות והנאות העולם הזה אינן איסור של ממש, אלא דרך בעבודת ה', אי אפשר להיות דבוק באהבת ה' ויראתו כאשר בעצם המחשבות שלנו תפוסות באיך משיגים בית יותר יפה רכב יותר משובח או מאכלים וכו'… אבל אין הגדרה ברורה להמנעות מעניני העולם הזה, וכלך אדם פועל בענין זה לפי דרגתו ומצבו הרוחני, והעיקר שיהיה לו טוב ושמח. אדם שמייסר את עצמו בשלבים שהוא לא אוחז בכך, רק גורם לעצמו רפיון בעבודת ה'. בזמנינו אנשים חלשים והעבודה שלנו בשלבים הרבה יותר חשובים מהמנעות ממאכלים. אפשר לאכול בשמחה מה שרוצים ולשמור את כוחות הנפש להלחם בדברים החשובים יותר, כמו תפילה בכוונה, בטחון, שמחה בעבודת ה', דקדוק במצוות, בין אדם לחברו, ועוד ועוד.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. שלום וברכה!
    מנסיוני האישי, דוקא הימנעות מאכילות תאוה ובכלל תאות העולם ע"י עבודה הדרגתית (מתחילים בוויתורים אפשריים ואז האופק גודל), היא זאת שנסכה בי כוחות עצומים ושמחה חדשה של קשר אישי עם הקב"ה שכלל לא ידעתי קודם שאפשרית בימינו. ואדרבא החולשה בימינו היא דווקא עקב שקיעה בים של עולם הזה בשיאה שאנו עדים לה בימינו היא היא בעוכרינו והיא זאת שמחלישה אותנו. וראיה לדברי שהתורה בחומש דברים חוזרת כסדר ומצוה לידבק בקב"ה ובין השאר אומרת לא רחוקה היא ממך (היינו שיא השלימות עד כדי דביקות בשם כל זה לא רחוק ממך אלא בפיך ובלבבך לעשותו) והרי התורה היא נצחית וא"כ היא מדברת גם לדור שלנו. [email protected]

    תודה

  2. בס"ד
    שלום רב
    לפי מה שהבנתי , לכל אדם מותר לאכול מאכלים מתוקים ושומניים כרצונו ולהינות מהם , ולא לחשוש שעובר עבירה בכך ? בין אם ב"ונשמרתם" בין אם תאוות אכילה ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל