לתרומות לחץ כאן

מה מצפה ממני אלוקים?

שלום כבוד הרב,
לאחרונה אני נמצא בתקופה שבה עולות לי המון שאלות, אני משתדל להתחזק בעבודת הבורא אך מאידך איני קרוב להיות "חרדי" ולא רק זה אלא שאני לא רואה בסטטוס זה כיעד בשבילי.
שאלתי היא כזאת:
האם יש בעייתיות בצורת חיים שבה לא כל מעשיי הם לשם שמיים אלא בשביל הנאתי האישית בלבד ובמעשים שאני עושה בחיי היום יום שאינם לשם שמיים אך כשלעצמם אינם חטא?
אני נהנה מהרבה עיסוקים כגון: שמיעת שירים לועזיים, ספורט (בעיקר פיתוח גוף) וכדו', מעשים אשר כמו שציינתי לעיל כשלעצמם אין בהם חטא אך אין מהם תועלת רוחנית.
האם זה רע שיהיו לי יעדים בחיי העולם הזה שאינם רוחניים? נכון שאין הם עיקר חיי העולם הזה אך אין ביכולתי לבטל את עצמי לאפס ולהתעלם מכל מה שאני אוהב. האם זה רע שאראה לנכון לא להתקדם מעבר למצב רוחני אשר אהיה בו בהמשך החיים, הרי ממילא אף אחד לא יוכל לשמור את כל התורה כולה?!
אשמח לקבל ממך תשובה.

תשובה:

שלום רב

נגעת כאן בשאלתך בשתי נקודות שונות, וננסה להבהיר את הדברים:

בכל מה שנוגע לתרי"ג מצוות התורה והמסתעף מכך מדברי חכמים וכו' – המצוות שבמעגל החיים המחוייב לכל יהודי, אין כל ויתורים כל אדם חייב לקיים את כל המצוות.

בנוגע לזמן שצריך להקדיש ללימוד תורה וכנגד הזמן שמותר וראוי להקדיש להנאות העולם הזה, השאיפה ודאי אמורה להיות התקדמות תמידית, העולם הזה הוא פרוזדור וכל תכלתנו כאן לעבוד את ה' ולהגיע לחיי העולם הבא, אבל הדרישה הרגעית כרגע היא מכל אדם לפי יכולותיו. לא כל אדם מסוגל ללמוד יום שלם תורה, ויש הרבה אנשים שללא עיסוק במוזיקה או ספורט המצב רוח יורד להם והשמחה היא ענין מאוד עקרוני בעבודת ה'.צריך בריאות הנפש ואמביציה כדי להתקדם, וכל אחד שופט לעצמו למה הוא מסוגל בענינים אלו במצבו העכשוי, אבל שוב, תוך שאיפה לעלות ולהתעלות.

חג שמח!

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. לגבי החלק הראשון: האם זה אומר שלמסורתי הסטנדרטי, זה שלא נולד בבית דתי, אין תקומה? אני מבין שכרבנים אתם לא יכולים לפטור איש משום מצווה, אבל יש אנשים שהמציאות סביבם פחות מאפשרת חרדיוּת, וגם קשה להם בעצמם לעשות שינוי פאזה חריף כל כך. מה יהיה עליהם?
    (אני לא השואל המקורי, אבל מזדהה איתו לחלוטין)

  2. אני מדבר על המקום שאליו חובה להגיע, אם אדם חושב שהוא לא יכול לעשות הכל בבת אחת והדרך שלו להצלחה היא לקיים את המצוות לאט לאט כל פעם להוסיף עוד ועוד, זה בסדר גמור, אבל לומר שלכתחילה אני לא מתאים לי הכל ודי לי באופן סופי בחלק זו טעות. המטרה היא להגיע לשמירת מצוות מלאה, כי כל יהודי חייב בהכל.
    לא הבנתי מה הכוונה הסביבה אינה מאפשרת חרדיות, אין צורך ללבוש כובע שחור וחולצה לבנה, החיצוניות אינה משנה, אבל קיום המצוות בסופו של דבר צריך להיות מלא. וכשעושים זאת נכון ומתחברים לחברה טובה זה ממש לא קשה, צריך לקפוץ למים בצורה מושכלת עם הדרכה נכונה, ואז הכל זורם מצויין בעזרת ה'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל