לתרומות לחץ כאן

מכשיר הגבייה באוטובוס לא עובד

לכבוד הרב, שלום וברכה;
הנדון:
הרבה פעמים קורה שמכשיר הגבייה באוטובוס לא עובד, ואז או שעולה בסוף הנסיעה כרטיסן או שהנהג אומר לשלם בפעם אחרת. במקרים כאלה ישנם מצבים שהנוסע לא שילם על נסיעתו [או כשהנהג אמר לשלם פעם אחרת, או שהנוסע ירד לפני התחנה שהכרטיסן עלה בה, או שלכרטיסן לא היה עודף]
השאלה היא האם חייבים לשלם בפעם הבאה על שתי נסיעות או שהמפעילים מחלו על הנסיעה הזאת.

כמו כן השאלה נוגעת למי שנסע בלא לשלם, ועשה תשובה – האם צריך להחזיר או שמחלו לו.
וכן למי שגילה שחסר לו כסף לנסיעה והנהג העלה אותו ואמר לו שישלם בפעם אחרת.

(האם הדבר קשור להלכה או להרואות של משרד התחבורה. ואם קשור למשרד התחבורה אשמח אם תציינו קישוקים/מקורות)

תשובה:

שלום רב

החוק קובע שכאשר המכשיר לא עובד לא צריך לשלם, וכיון שכך הוא החוק אין מקום לשאלה, על דעת כן הם מפעילים את התחבורה.

בהצלחה

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. אשמח לקבל קישור לחוק הנזכר, וכמו כן לדעת אם זה חוק של משרד התחבורה [וממילא מחייב את כל המפעילים] או או שזה תקנון פרטי של אחד המפעילים [וממילא צריך לבדוק בכל חברה מפעילה – מה התקנון שלה].
    תודה רבה ושבת שלום.

  2. וכן – מה בשאר המקרים הנזכרים:
    * כשאי התשלום הוא באשמת הנוסע – שגילה שאין לו מספיק כסף לנסיעה (והנהג הסכים לו להישאר, ואמר לו לשלם בפעם הבאה).
    * כשהנוסע התגנב ולא שילם (ןמכשחר התיקוף עבד), כשישוב ויעשה תשובה האם חייב לשלם.

  3. מהאתר של משרד התחבורה, בנוגע לאוטובוס תקול:
    אם התקלה הינה במכשיר הכרטוס בלבד, יחולו ההנחיות הבאות:
    במקרה שהתקלה במכשיר הכרטוס נתגלתה לפני תחילת הנסיעה, יועמד לרשות הנוסעים אוטובוס חלופי עם מכשיר כרטוס תקין.
    במקרה שהתקלה נתגלתה במהלך הנסיעה ימשיך הנהג את הנסיעה במסלול הקו עד סופה ויאסוף נוסעים ללא תשלום. בתחנת הקצה ישבית הנהג את האוטובוס. בעת גילוי התקלה הנהג ידווח על כך לסדרן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל