לתרומות לחץ כאן

הוצאת שן בשבת

שלום כבוד הרב!
ברצוני לשאול בעניין החובל לרפואה:
א- הרי חובל לדעת רוב הראשונים חייב משום נטילת נשמה, ודווקא באופן שצריך לדם, אז מדוע המקיז דם לאדם שאין בו סכנה חייב? הרי הוא לא צריך לדם
ב- גם לגבי עקירת שן בשבת כתב המג"א שחייב משום חובל
אשמח שהרב יעשה לי קצת סדר בהבדלים בין חובל שחייב משום נטילת נשמה לחובל לרפואה.. תודה רבה!

תשובה:

שלום רב

הדברים מבוארים היטב במשנה ברורה בסי' שטז ס"ק ל, שים לב שם, שמה שהצריכו שיהיה צריך לדם להאכיל לכלבו, הוא משום שאם לא כן הוא מקלקל, ולכן כאן שיש לו בזה צורך רפואי אין קלקול. כמו כן כתב המשנה ברורה שם שכיון שיש בכך צורך רפואי זה נחשב מלאכה הצריכה לגופה. אלא שציין שם לדברי המאמר מרדכי שסבר שהוצאת שן בכל מקרה היא נחשבת מלאכה שאינה צריכה לגופה, ושלא כדעת המגן אברהם שצורך רפואי הוא מלאכה הצריכה לגופה. ונראה שנחלקו, באופן כזה שמדובר במלאכה מקובלת כמו הוצאת שן שהרבה אנשים מתפרנסים מכך… עוד יותרמהחובלים להוצאת דם… נדונת כמלאכה לעצמה וממילא היא צריכה לגופה, הוא שזה פרט במלאכה הכללית של הוצאת דם.

ערב טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל