לתרומות לחץ כאן

להחזיר לחברת סלקום כרטיס SIM שהושאל

שמתחברים לסלקום אז הם מביאים את הסים בהשאלה וכמשתנתקים מסלקום צריך להחזיר. השאלה אם אני יכול להביא סים אחר שיש לי במקום הסים שלי כי שלי נאבד.

תשובה:

שלום רב,

אינך חייב להחזיר כלל שום כרטיס סים, מאחר ואין לחברה מה לעשות עם הסים, חוץ מאשר לגרוס אותו (לא ראיתי שהחברה תמכור אי פעם כרטיס סים משומש וללא המסגרת). ככל הנראה כל מה שהחברה רוצה שלא תחזיק את הסים אצלך, מחשש שמישהו יפרוץ אותו וכדו'.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני סוכן פלאפונים ואפשר להשתמש בסים שוב אבל נראה לי שהם זורקים לפח כי לא נראה ששוה למחזר את זה אבל נראה לי שהם עושים את זה בשביל להרוויח כסף שאנשים שוכחים להחזיר אז חשוב להם שיהיה את ההגבלה שתחזיר את שלך ואם זה יאבד תפסיד
    השאלה אם באמת יש להם זכות כזאת בגלל אינטרסים כאלה

  2. אם החברה מתנה מראש שאם לא תחזיר את הכרטיס תחויב בתשלום, יש תוקף להתניה, שהרי החברה יכולה גם לדרוש תשלום עבור הכרטיס בכל אופן, וכפי שנהוג בחלק מהחברות. אבל, ללא התניה מראש על חיוב כספי, אי אפשר לדרוש תשלום עבור אי החזרת דבר שאינו שווה כלום.
    אם כוונת השואל היא אם יכול להביא סים אחר כדי להיפטר מהתשלום, התשובה היא שתלוי אם החיוב הכספי הותנה מראש, אם כן אי אפשר להביא סים אחר, שהרי החברה לא מעוניינת בכרטיס סים, אלא להטיל חיוב על הלקוח שאיבד. יש לציין שלא כל מה שכתוב בחוזה, נחשב שסוכם על הלקוח, מאחר והרבה פעמים הלקוח לא רואה כלל את ההסכם ולא חותם עליו ולכן לא ניתן להטיל עליו חיובים שהוא לא אמור להעלות בדעתו שיש חיוב כזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל