שלום לכבוד הרה"ג,
בשו"ע בסימן י"ב בסעיף א' לגבי הציצית, המחבר כתב בדעה הראשונה שכיום שמדקדקים בטליית הציציות שארבע מכאן ומכאן אם נפסקו שני ראשים, כשר. וברצוני להבין, הרי אפילו אם נחתכו כל הארבע ראשים שמצד אחד, יהיה כשר, כי הארבע האחרים יש בהם יותר מכדי עניבה, ומדוע כתב רק שניים?
תזכו למצוות לשנים טובות.
תשובה:
שלום רב
השו"ע שם כותב כך, כי מיד במשפט הבא הוא מביא את שיטת רבינו תם שלא הקלו אלא בשני ראשים שנפסקו ולא יותר, כך שבמקרה שהזכרת יש מחלוקת ראשונים אם הציצית כשרה. ויעוי' שם שסיים שטוב לחוש לשיטת רבינו תם.