לתרומות לחץ כאן

קנה כרטיס הגרלה על שם אחר ושילם בכרטיס אשראי של אחר, מי זוכה

שלום וברכה

חברה פרסמה שמי ששולח SMS ראשון, משלם סכום סימלי, ונכנס להגרלה. בני פחות מגיל שמונה עשרה ראה את הפרסום ושלח SMS. החברה התקשרו אליו, ושאלו לגילו, הוא ענה בן שש עשרה, הם אמרו אתה פחות מהגיל המותר ליכנס להגרלה, הוא אמר יש לי אח בן שמונה עשרה, הוא העביר אותו אליהם. הם בקשו מהאח בין השמונה עשרה תשלום בויזה, הוא אמר אין לי ויזה, יש לאבי ויזה, הסכמתי לשלם. החברה רשמה את ההגרלה על שם הבן בן השמונה עשרה, ואני שלמתי בויזה.

השאלה היא אם זוכים בהגרלה למי שייך הכסף.

הבן הקטן טוען, אם לא הייתי שולח את ה-SMS לא הייתה הגרלה, הבן השני טוען אתה לא יכול ליכנס להגרלה, אתה קטן בלעדי אין הגרלה, אני טוען בלא הויזה שלי ג"כ לא היה כלום.

מה הדין

תודה

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

הזכיה היא של הבן ששלח את הודעת ה-SNS.

אני מניח שהנך מפרנס את הבן הקטין, אם כן, מסתבר שהזכיה היא שלך (גם ללא הסיפור עם כרטיס האשראי).

מקורות:

אם אדם מבקש מחבירו לעשות שימוש בשמו, ודאי שהרווחים הם של המבקש. כל שכן, כאשר משתמשים בכרטיס אשראי של אדם אחר, שיש חוב לשלם את הכסף שהכרטיס חויב ולא מעבר לכך. גם אם מבחינת החברה הפרס מגיע לבן השני או לבעל הכרטיס, הרי הוא מחויב להעביר את הזכיה, ועל דעת כן הוא התבקש לעשות שימוש בשמו או בכרטיסו.

אבא שמפרנס את בנו הגדול, רווחי הבן מסחורה הם של אביו, אבל לגבי מתנה שמקבל דעת רוב הפוסקים שהיא של הבן ויש סוברים שהיא של האב. עיין שו"ע חו"מ סי' רע סעיף ב ובשו"ת מהרש"ם ח"ג סי' שיג. מסתבר שזכיה בהגרלה דינה כסחורה ולא כמתנה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל