לתרומות לחץ כאן

אין אישה כורתת ברית אלא וכו'

ידוע שאין אישה כורתת ברית אלה למי שעשאה כלי
השאלה שלי מה קורה במקרה שהאישה היתה עם מישהו ואחר כך התחתנה עם מישהו אחר האם יש לחשוש שהנאמנות שלה נתונה לראשון או לא?

תשובה:

שלום רב,

ראשית, כנראה שאישה זו כרתה ברית עם השני ולא עם הראשון – זוהי העובדה!

שנית, אכן בגמרא כתוב כך, אבל ברור שהשיקול בבחירת אישה צריך להיות אם היא בעלת מידות טובות או לא. בשו"ע אבה"ע סי' ב' שהביא כי אדם צריך לישא אישה הגונה, לא הזכיר כלל עובדה זו, שאין אישה כורתת ברית וכו' שכדאי לבחור אישה בתולה. אלא הפירוש הוא כשיש שתי נשים שוות בכל התחומים, עדיף את הבתולה משום שאין וכו' אבל ודאי שהקישול המרכזי הוא כנ"ל, אישה הגונה – בעלת מידות טובות.

הצטרף לדיון

9 תגובות

  1. אני גם בעל תשובה והתחתנתי עם אשתי לפני כ13 שנה, והיא לא היתה בתולה, ועד היום זה מפריע לי, בפרט שאני מכיר את מי שעשה אותה כלי, בכל פעם שהיא מזלזלת בי או כשהיא לא מראה עניין בקיום יחסים (מה שקורה בדר"כ) אז מיד נכנס לי לראש העניין הז של אין האשה כורתת ברית אלא למי שעשאה כלי.

  2. חלילה וחס! אלו מחשבות של הבל ממש! בעלי תשובה מעלתם עד כסא הכבוד וכל מה שעשו קודם בטל ומבוטל, המחשבה הזו היא יצר הרע ממש, תבנו לכם חיים יפים ומאושרים בלי מחשבות שכאלו. בהצלחה.

  3. מה לגבי 3 דעות במיטה, כמו שהגמרא אומרת במקום אחר לגבי גרושים ?
    במקרה כמובן שהבעל לא היה קודם לכן עם אחרת.
    זה בסדר לכתחילה ? מבחינת הזיווג והוולד שיגיע ממקום גבוה יותר? כדאי לבטל על זה שידוך ?

  4. יהושוע בן נון שנשא את רחב לאשה הוא הדוגמה המעולה לכך. ודאי שהיה צדיק גמור והקב"ה החליט לזווגו דווקא עם רחב אע"פ ש40 שנה זינתה במדבר, מכל מקום כשעשתה תשובה הפכה להיות כבריה חדשה ממש וזכתה לצדיק שכזה ויצאו מהם מלכים ונביאים. לא תמיד מה שנדמה לנו נכון בעיניים זה נכון להקב"ה… לפעמים האשה הלא בתולה שעשתה תשובה היא יותר מתאימה לזה שמעולם לא חטא עם אשה. התפקיד שלנו זה ללכת בתמימות ולהדבק בה'.

  5. כוונת הרב המשיב שכאשר מדברים על כריתת ברית צריך להבין את הרעיון שמאחורי הדברים, ברור שעיקר כריתת הברית הוא עם מי באמת היא כרתה ברית… יש תוספת כל שהיא בקשר ביניהם כאשר זה זיווג ראשון, אבל עיקר ענין כריתת הברית הוא עם מי באמת היא רוצה לחיות ועם מי היא כורתת ברית נישואין…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל