לתרומות לחץ כאן

ילדי שכנים משחקים כדורגל במגרש חניה ומרעישים

שלום לכבוד הרב,
אנו גרים בקומה הראשונה בבניין קומות. חניית הרכבים המשותפת נמצאת בדיוק מתחת לחלונות הבית. לאחרונה יוצאים ילדי השכנים (אנשים שומרי תורה ומצוות) לשחק כדורגל בחנייה. המשחק גורר צעקות ובעיטות בכדור שמפריעות לנו מאוד מאחר ואנו גרים בקומה הראשונה. פנינו לשכנים וביקשנו שלא יאפשרו לילדים לשחק כי זה מאוד מפריע לנו. אך ההורים מסרבים וטוענים שמותר כי זה נהוג בכל הבניינים האחרים ומאחר ושהמשחק מתנהל אחרי השעה ארבע. העניין גורם לנו לכעסים רבים בכל פעם שהילדים משחקים. פניתי לעו"ד לבירור העניין ולדבריו יש עילה לתביעה במקרה כזה היות וחניית הבניין היא רכוש משותף לכל הדיירים ולא מגרש משחקים. למרות שהבהרנו לשכנים גם את העניין הזה ואפילו בדרכי נועם, הם ממשיכים בשלהם. אשמח לדעת מה ניתן לעשות בנדון מבחינת ההלכה. פנינו גם לרב שלנו שישוחח איתם, אך נראה שגם זה לא יעזור. האם מותר לנו לתבוע אותם? תודה רבה.

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

אכן, יש לך זכות לדרוש שלא ישחקו כדורגל, אלא רק משחקים אחרים, יותר שקטים. משחק כדורגל אינו מתאים לחניה של בניין אלא יש צורך במגרש מיוחד. מאידך, השכנים צודקים שלא ניתן למנוע מהשכנים שלא לשחק כלל, מאחר שכך מקובל ברוב בתים משותפים שיש הרבה ילדים, שמשחקים בחניון ובכל מקום שיש.

הפניה לרב היא הדבר היחיד שיכול לעזור, משום שהרב יכול להשפיע על ההורים והילדים להתחשב יותר ולא להרעיש. אבל, תביעה בבית משפט רק תחריף את המאבק וספק רב אם תוכל לשנות את המציאות בשטח. משום שהמשטרה לא תוכל לשלוח שוטרים כל היום להשגיח על הילדים. כמו כן, על פי הלכה יש איסור לתבוע בבית משפט אזרחי.

מקורות:

לעניין משחקים עיין כאן.

לעניין האיסור לתבוע בבית משפט אזרחי עיין שו"ע חו"מ סי' כו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל