לתרומות לחץ כאן

מי גשמים שחדרו מהגג המשותף והזיקו לדירה העליונה

שלום רב,

בעקבות גשמי הברכה נכנסו מים מהגג שחור הניקוז שבו טופל על ידי ועד הבית לפני הגשמים. למרות זאת חלה סתימה והמים עלו ונכנסו לתוך דירת השכן מהקומה העליונה, וגרמו נזק לארון החשמל בסך קרוב ל3000 ש"ח.
שאלתי – האם חייבים הדיירים להשתתף בתיקון מהלכות נזיקין או מהלכות שותפים בנכס ובשמירתו. האם מחויבים דיירי בניין לשאת בנזקים הנגרמים כתוצאה מליקוי שלא טופל על ידם, בין אם זה למישהו אחר או כשניזוק מישהו מהבניין.
בברכה,

תשובה:

הדיירים פטורים מלשלם על נזקים שנגרמו.

מקורות:

לפי התקנון המצוי סעיף 3 וועד הבית חייב לבצע כל תיקון ברכוש המשותף אם עלול להגיע נזק לדירה אחרת. התקנון מתייחס רק לתיקון ברכוש המשותף ולא לתיקון דירת הניזוק. ייתכן שבית משפט עלול לחייב גם על תיקון דירת הניזוק אם ישתכנע שהנזק נגרם ברשלנות וועד הבית, אבל חיוב זה הוא לפי פקודת הנזיקין וחוק זה לא קיבלו הדיירים על עצמם.

אם הנזק היה ממים שבבעלות הדיירים והתרו בוועד הבית לתקן ולא תיקן, יש סוברים שהם חייבים לשלם את הנזק (עיין עלון המשפט גליון 43 עמוד 5). מספק לא ניתן לחייב, אבל הדייר שניזוק מכך יכול לעכב את התשלומים לוועד הבית לשנים הבאות עד כדי הנזק. במקרה זה שהנזק הוא מגשמים לכל הדעות לא ניתן לחייב לפי דין תורה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל