לתרומות לחץ כאן

סידור קידושין בחתונה מעורבת

האם מותר לערוך חופה וקידושין כאשר בני הזוג התראו אחד עם השני בשבוע שלפני החתונה? (בניגוד למנהג המקובל) או כאשר סעודת הנישואין נערכת לפני החופה, ואז אין לסעודה גדר של סעודת נישואין כלל, או כאשר הריקודים בתערובת.

תשובה:

בכל המקרים מותר לערוך חופה וקידושין.

המנהג שלא להפגש הוא כדי שלא תהיה נדה מחמת חימוד. ואם נפגשו – נפגשו, אם למעשה אינה נדה, לא נהיה כלום. ואע"פ שהם עברו על ההלכה אין זה נוגע לחו"ק.

כנ"ל התשובה גבי סעודת נישואין קודם החופה.

חופה שיש בה ריקודי תערובת, אם הסירוב לסדר קידושין יעשה קידוש ה', או ילמד אותם שלא לעשות תערובת, או ימנע משהו מהעבירה, לא כדאי לסדר (אבל מותר). אם לא תהיה כל תועלת בסירוב, יש לסדר, כדי שעכ"פ המסד"ק יהיה מסדר טוב.

אליהו בר שלום

דיין ומו"צ שכ' רמת שלמה בעיה"ק ירושת"ו

ראש בית ההוראה משפטי החיים בת ים

מח"ס משפט הכתובה

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. ראה בשו"ת אגרות משה אבה"ע ח"ד סי' פז שדן בשאלה האם מותר לערוך חופה וקידושין למי שלא ישמרו על איסור נדה, בתחילה רצה לתלות את זה במחלוקת ראשונים. וגם בהמשך שנוטה להתיר כתב כי מ"מ ברכת אירוסין שלא יברכו כי ברכה זו נתקנה לא על המצוה אלא על קדושת ישראל וזה לא ראוי לברך זוג כזה שנישאים. ועי' עוד בחלק אבה"ע ה' (חלק ט' יוצא לאור בשנת תשע"א) סי' ו' שג"כ דן בשאלה זו, ושם הוא מניח בצ"ע לדינא למרות שאם אותו רב לא יסדר להם קידושין הם ילכו לקהילה הקונסרבטיווית!
    אנני יודע האם זה דומה לשאלה זו, אבל יתכן שסברת האגרות משה לענין ברכת אירוסין שייכת גם במקרה שהחתונה פרוצה. (למרות שלא שמעתי כי מקפידים על זה).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל