לתרומות לחץ כאן

טעה בספירת העומר והתברר לו רק לאחר יומיים

בסיפרת העומר מי שספר כול יום עם ברכה ופתאום היתברר לו שבמשך יומים הוא אומר (למשל כשצריך להגיד 16 הוא אומר 17 ולמחרת כשצריך להגיד 17 הוא אומר 18 )ואז אומרים לו שהוא טעה איך הוא צריך להמשיך כי כל יום הוא אמר את הברכה רק טעה ביום
שאלה שניה יש לו ספק שהוא טעה במשך יומים ולא יודע בודאות שהוא טעה לא מצליח להיזכר איך הוא ממשיך

תשובה:

כיון שהספירה בימים אלו לא היתה נכונה, הרי זה כאילו לא ספרת, ומכאן ואילך יש לספור בלי ברכה.

אם יש לו רק ספק אם טעה מותר להמשיך לספור עם ברכה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. חבל שאחינו התימנים ההולכים על פי שיטת הרמב"ם אינם יודעים שבמידה ושכחו לספור יום אחד עדיין יכולים הם לעשות הספירה בשאר הימים בברכה
    תודה.

  2. בדברי הרמב"ם לא נתפרש כלל מה הדין בשכח לספור יום אחד, ויש שדייקו מדבריו שאינו מברך בשאר הימים, כיון שכתב רק כששכח בלילה שיכול לספור ביום ולהמשיך לברך בשאר הימים. בכל אופן בשולחן ערוך תפט,ח נפסק להדיא שלא לברך בשאר הימים, ולא שמענו שלשיטת התימנים הדין שונה, גם בסידור תכלאל פוסק כך. אמנם בשו"ת יצחק ירנן (הרב יצחק ברדא) פסק לברך בשאר הימים והוכיח כן בדעת הרמב"ם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל