לתרומות לחץ כאן

לימוד פיזיקה לצורך פסק הלכה בימינו

בנוגע להלכה בשימוש באמצעים טכנולוגיים.
עד לפני כ200 שנה בכלל לא היו משתמשים במוצרים חשמליים. עם גילוי החשמל והתפתחות הטכנולוגיה בעידן המודרני כיצד ההלכה מתייחסת למוצרים חשמליים? והאם רב פוסק מבין גם בתופעות כימיות ואלקטרוכימיות שמתרחשות למשל בבטריה כדי לפסוק הלכה? כלומר האם הרבנים מבינים קצת גם בפיזיקה ובכימיה? ולמה באמת חלק מהציבור החרדי לא לומד את המקצועות הללו? שמעתי למשל שיש את מכון צומת ששם הוקם צוות של תורה ומדע כדי לתת מענה לכל מיני בעיות שיכולות להתעורר בשבת וחגים כמו למשל חגז(שעון גז) שמחברים לגז לחגים, מיחם למים וכו'. עד כמה צריך ללמוד את המדעים המדויקים כדי ליישם את המדע בחיינו? תודה רבה

תשובה

שלום רב!

יש רבנים שמבינים מצויין בפיזיה ובכמיה, [יש להם הבנה אפילו יותר מפרופסורים גדולים], ועל פי הידע שיש להם גם בתורה וגם במדע הם פוסקים את ההלכות שקשורות לכל השאלות המתעוררות בזמנינו.

ובקשר למה שאתה שואל עד כמה צריך ללמוד מדע כדי לדעת איך לפסוק הלכות: התשובה היא – שקודם צריך ללמוד את כל ההלכות ולהיות רב גדול, ואחרי שאדם הוא תלמיד חכם, הוא לומד בקלות ובמהירות את כל העניינים שהוא צריך לדעת (בפיזיקה וכדומה), כדי לפסוק את ההלכות בשאלות שמגיעות לפניו, אדם גדול יש לו שכל ישר ועמוק, והוא יודע בדיוק מה לברר ומבין בדיוק את עמקות העניינים גם בעניינים כאילו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל