לתרומות לחץ כאן

התאמת נישואין על פי המזלות

קראתי רבות, וגם נוכחתי לדעת באמיתות לכאורה של התאמה זוגית על פי המזלות,
שאלתי: האם מותר הדבר ע"פ התורה?
זה ממש חזק אצלי שקשה לי להתעלם מהענין לפני שאני בא לשידוך וכו'

תשובה:

שלום רב

ראשית תרשה לי לפקפק מאוד בהנחה שענינים גורליים ועקרונייםן כל כך ניתן לקבוע על פי תורת המזלות שרב בה הנסתר על הגלוי ומורכב מאוד לאבחן על פיה מחמת צירוף הנסיבות בעצם קביעת המזל והמשפיע, ועל כולנה, כיהודים אנחנו אמונים על כך שעיקר אשיותו של האדם מתעצבת ונקבעת על פי עבודתו במהלך החיים מוסריותו והחינוך אותו קיבל, כך שגם אם יש אמת בתורת המזלות ההשפעה שלהן בסופו של דבר היא זניחה.

כמו כן חשוב לדעת שבכל הענינים מסוג זה השרלטנות היא אדירה, וכל אדם שיש לו טיפה כריזמה וידע ביחסי אנוש לומד כבר לומר את המילים המתאימות ולתת את התחושה שהוא בקי בענינים אלו בעוד שידיעותיו מעורפלות ביותר… מאוד קל לומר לאדם כמה תכונות בסיסיות שקיימות אצל רוב בני האדם ועל ידי כך לשכנע אותו בכך שהאומרן בקי ביותר במלאכתו. לכן הייתי נמנע מלהזדקק לכאלו אנשים, אני בטוח שאם את אותו הכסף תתן לצדקה תראה ישועות רבות יותר במציאת הזיווג.

לעצם הענין, קביעת תכונותיו של אדם על פי תורת המזלות אינה בגדר ניחוש האסור על פי דין, אולם קביעת גורלו של אדם על פי חכמה זו יש בה חשש גדול לאיסור זה. בענין זה יעש לזכור גם שישראל הם מעל המזל וגורלם נקבע בעיקר על פי שכר ועונש ולא על פי מזלם.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל