לתרומות לחץ כאן

מריבה במשפחה

שאלה:

שלום, יש לי שאלה לגבי מידה כנגד מידה. המון אנשים היו עדים למקרים רבים בהם אנשים דיברו/הסתכלו בעין לא חיובית על מצבים שונים שאנשים אחרים נמצאים בהם ולאחר מכן הם בעצמם הגיעו לאותו מצב. איך ניתן לתקן את זה? אבא לבן שאל למה אב ובן שהוא מכיר רבו ולא מדברים אחד עם השני, ולאחר כמה שנים קרתה מריבה בין אותו אבא לבן שלו, והבן לא מדבר עם האבא כבר כמה שנים. יש סיכוי גדול שאם יאמרו לאותו אב שהוא הזכיר פעם את אותם אב ובן שרבו, הוא יכעס. האב והמשפחה מתפללת לשלום בין האב והבן, אך עדיין העניין לא נפתר. מה אפשר לעשות??? תודה מראש

תשובה:

שלום וברכה

אנחנו לא יודעים לעשות חשבונות שמים, וגם לכל דבר מועילה תשובה, וזה שאדם אמר פעם לשון הרע על מישהו שרב עם הבן שלו לא מחייב שגם הוא יריב עם הבן שלו, ולא הייתי עוסק כאן בנושא הזה של שכר ועונש, אלא פשוט בדרכים לפתרון הבעיה.

חייבים למצוא אדם חכם וסמכותי מהמשפחה או מהקהילה שיגשר ביניהם, יש לבחון מה סיבת המריבה ומה שורשיה וכיצד ניתן להגיע לפיוס. אסור לוותר, לא יתכן להשאיר את המצב כך, ויש אפשרות להגיע לפיוס, צריך פשוט את האדם הנכון במקום הנכון שישכנע ויסביר את חומרת הענין לשני הצדדים וינהג כאהרן הכהן שהיה אובה שלום ורודף שלום, ומכניס אהבה בליבותיהם של השונאים, וכך השלימו ביניהם.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל