לתרומות לחץ כאן

מה עושים עם עובדת שמרכלת עלי בעבודה?

שאלה:

חברה שלי בצוות מתנהגת מאחורי גבי בצורה איומה. היא מוציאה עלי שם רע, ומשחירה את פני בפני הבוסית שלנו בשביל לחפות על חוסר היעילות שלה בעבודה. היא גם 'מלכלכת' עלי בפני הקליינטים, ובקיצור, ממררת את חיי ומכה אותי בסתר, בעוד שמולי היא מתנהגת בצורה נחמדה וחביבה מאד. כבר חמש שנים (!!!!) שאני יודעת מהתנהגותה כלפי, וסופגת וסופגת כל הזמן, ובכל אופן – ממשיכה לעזור לה בכל פעם שהיא מבקשת, אבל עכשיו אני מרגישה שתמה סאת הסבל שלי, ואני רוצה להפסיק לעזור לה, רציתי לשאול האם זה בכלל איסור נקמה, או שאין לי חיוב לעזור לה כשהיא מתנהגת ככה.

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער את שאלתך. לדעתי, מעבר לנושא של לא תקום ולא תטור שבהחלט קיים כאן, זה גם רק יזיק לך משתי סיבות:

1. מה יעזור שתריבי איתה? וכי אז היא תתנהג טוב יותר? היא הרי תתנהג רע יותר…

2. מאוד מאוד חשוב שתדעי שהעולם אינו טיפש… גם הבוסית שלך וגם הלקוחות מזהים היטב מי עובד יעיל ומי נעים ונחמד ומי אינו עובד יעיל, ואוהבים את מי שנדיב ונותן ולא מחשבן, ופחות אוהבים את מי שמרכל ומקטר ועושה מלאכתו רמיה. אפשר לשקר על אנשים שבוע שבועיים אבל לא חמש שנים. ולכן הבוסית שלך לא מתייחסת לדבריה, והלקוחות ימשיכו להעדיף את עבודתך, תפסיקי לחשוב עליה כל כך הרבה והכל יהיה בסדר.

מה שקורה שכאשר את חושבת עליה, הדברים מתעצמים אצלך ויוצאים מפרופרציה. אני הרי מתאר לעצמי שאת לא שומעת כל יום שהיא מרכלת עלייך, אלא מה, שכאשר את שומעת פעם בחודש שזה קרה, את בטוחה שכל יום היא עושה זאת ורק לא שמעת מכך… מה האמת? אינני יודע, יכול להיות מאוד שלא!!! ולכן, את גורמת לעצמך בפחד שלך ובחשש ממנה, לחיים של סיוט! זיכרי, אנחנו בוחרים כיצד להרגיש ואף אחד אחר לא יכול לבחור בכך עבורנו! קצת אמונה בה' שמה שמגיע לך אף אחד לא יוכל לקחת ממך, קצת אמון באינטלגנציה של האנשים, ואז תשחררי קצת מהפחד הזה ותראי שהשד לא כל כך נורא כמו שאת חווה אותו עכשיו.

בשורות טובות ויום נעים.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל