לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

קדושה והסתרה

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

קדושה והסתרה

כשהיה ר' ישראל סלנטר באודסה, הוא חזה לראשונה בחילול שבת. כשראה יהודי מעשן הוא התעלף. עם זאת, בפעם הבאה שראה את זה הוא לא התעלף. לאחר מכן הוא אמר לעצמו, "אני חייב לעזוב את המקום הזה", מכיוון שהוא לא רגיש לחשיבות השבת.

לגבי יעקב ולבן כתוב "…איננו עמו כתמול שלשום" (בראשית לא:ב,ג), לבן הוא לא כמו שהיה לי בימים קדומים יותר, שכן לבן היה רמאי גדול. משמעות עמוקה יותר המוצפנת במילים אלו היא ש"אני (יעקב) התרגלתי כל כך לדרכים המרושעות שלו שכן האופן שבו הוא נראה לי היום אינו זהה לזו שהיה בעבר. ההתנהגות הרמאית שלו לא כל כך מטרידה אותי". לפיכך, יעקב אומר שעליו לעזוב את המקום הזה, שוב אל ארץ אבותיך, לחזור לארץ אבותיכם.

 

היה יהודי אורתודוכסי בשם ר' בנימין שהתגורר בעיר הרצליה, שהיה מבקר מדי פעם אצל הסטייפלר (1899-1985). בכל הזדמנות היה מקונן על השממה הרוחנית בעירו ואומר כי חילול השבת, חוסר צניעות וכדומה היו קשים ביותר לשאת. הסטייפלר ניחם אותו בהדגיש את חשיבותם של יהודים חילונים בהרצליה צריכים לראות דמות של יהודי אותנטי. חלפו כמה שנים מבלי שר' בנימין ביקר אצל הסטייפלר, עד שיום אחד נפגשו זה עם זה באירוע בבני ברק. כאשר שאל הסטייפלר היכן הוא היה, השיב ר' בנימין: "התמלאו ברוך ה' ברכות הרבי, כפי שהתרגלתי למצב". הסטייפלר רעד ואמר: "התרגלתם? אז אתה חייב לעבור לבני ברק".

 

ר' שלום שוודרון (1912-1997) עבר פעם ליד ביוב שעבדו עליו. הוא נחרד כשראה את העובדים שם אוכלים את ארוחותיהם בביוב. אחרי שעבר לידם מדי יום, הוא הבין שאפשר להתרגל לכל דבר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כילד גרתי בשכונה חילונית שלא הפריע לי כלל חילולי שבת וכו' וכו', ב"ה כשנישאתי עברתי לגור לאזור חרדי קלאסי, בשבת אחת עברתי בשכונה חילונית סמוכה הרגשתי כאב לב חזק מאוד היות והתרגלתי לא לראות חילולי שבת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *