לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

רכישת מרפא

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

רכישת מרפא

 

אנחנו יכולים להשוות את הרפואה הפיזית לרפואה הרוחנית. כשם שרופא יודע איזו תרופה נחוצה לחולה, בדומה לכך, ה' יודע את התרופה הדרושה למחלה רוחנית. כלומר, להילחם ביצר הרע. הרפואה היא התורה, כפי שמלמדים אותנו "בראתי יצר הרע ובראתי לו תורה תבלין," אני יצרתי את היצר הרע ויצרתי תורה כתרופה נגדה (קידושין ל:).

 

איך רוכשים את התורה? המשנה (אבות ו:ו) מונה את 48 הדרכים לרכישתה. רמז לכך נמצא במידות הארון. הארון, שהכיל את הלוחות, מסמל את התורה. מה היו מידותיו? אורכו היה שתיים וחצי אמות ורוחבו אמה וחצי (שמות כה:י). מכיוון שאמה אחת היא שישה טפחים, נכפיל שניים וחצי (באורך) בשישה (טפחים). המכפלה של זה הוא 15. כשאנחנו עושים את זה פעמיים, עבור כל אחת משתי צלעות האורך, נקבל 30.

 

עבור הרוחב, נקבל תשע לכל צד כאשר נכפיל אחד וחצי בשש. זה נותן לנו סך של 18 עבור הרוחב (לשני הצדדים). כשמוסיפים 30 ו-18 מגיעים ל-48 טפחים בסך הכל. זה רומז ל-48 הדרכים שבהן נרכשת תורה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *