לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

כתרים על האותיות

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

כתרים על האותיות

יש אותיות מסוימות בספר תורה המעוטרות ב"תגין", כתרים, המונחות על האות. כל כתר מקבל צורה של קו אנכי דק הדומה לאות "ז". המגן דוד מבהיר כי השימוש בכתרים באותיות אלו ממלאים תפקיד זהה לשורשי הצמח. השורשים שואבים הזנה מהאדמה ומאפשרים להם לצמוח. בסדר הפוך, הכתרים הללו פועלים כמסננים שדרכם הרוחניות יורדת, דרך עשר הספירות, לתוך גוף האותיות עצמן.

למרות שהכתרים עשויים להיראות חסרי משמעות, הם מכילים כמות עצומה של תורה. הדבר מפורש בגמרא (מנחות כט:) המספרת לנו על ר' עקיבא שהוא מפרש על כל כתר תילין תילין של הלכות. כדי להבין זאת הבה נעשה השוואה למה שיש לנו בימינו. שבב זעיר יכול להכיל כמות עצומה של מידע. במובן דומה, הכתרים הזעירים באותיות ספר תורה מכילים כמות עצומה של מידע ומשמעות.

Writer of the weekly Fascinating Insights Torah sheet in Englishעברית ,אידיש and français

Author of Four Books including the recently released "Amazing Shabbos Insights"

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. והידוע שכל אות ואות מ22 אותיות שבתורה הקדושה הינן חלק משמות הקב״ה (ע״ש מדרשים בראשית ברא )
    וכ״ש על תיליו של שמות הויה שה׳ גילה למשה על הר סיני (שמות ע״ש)
    כמה יוקיר אדם את הזכות העצומה שזכה בחלק אלוקה ממעל ולבוא בבריתו של אברהם אבינו והיא המקשר לתורה הקדושה ולהשם יתברך

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *