לתרומות לחץ כאן

עמוק יותר מטכניות

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

עמוק יותר מטכניות

הבא נראה כמה דברים  עמוקים יותר למרות שהם עשויים להיראות טכנים.

 

1) הנקודה של קָמַץ, קמץ מייצגת דין, כפי שהיא סגורה לשפע (קמץ פירושו סגור) ואילו פַּתַח מסמלת שח, כפי שהיא נפתחת (פתח פירושו לפתוח) לשפע. מסיבה זו, אנחנו לא אומרים משיב הרוח ומוריד הגשֶם, הוא גורם לרוח לנשוב ולגשם לרדת, עם קמץ כיון שטבעו של ה' לעשות טוב, ולא להיות סגור, קמצן וחסכן (קמץ)! במקום זאת אנו אומרים הגֶשֶם, עם סגול (אֶ), הרומז לחסד, כפי שמוצג בנקודות מתחת למילה חֶסֶד ששניהם סגולים. אנחנו רוצים שזה יהיה גשמי ברכה. למעשה, אחרי משיב הרוח ומוריד הגשם אנחנו אומרים מכלכל חיים בחסד, הוא מקיים את החיים בחסד.

2) אם האותיות בג"ד כפ"ת מתחילות מילה יש להן דגש (נקודה באות, כמו בּן) אלא אם כן היא באה אחרי האותיות אהו"י (כמו או בן יגח [שמות כא:לא], שם אין דגש באות. ב).  ישנן אותיות חסרות במילים שונות עקב חטאינו הרבים שגרמו לגלות. והם "ה" ו "ו" מי-ה-ו-ה, ה"א" מכסא כמו שכתוב כס י-ה, כסא ה' (שמות יז:טז), "י" מירושלים (צפניה א:ד) וה"ו" מאליהו (מלאכי ג:כג). אותיות חסרות אלו הן אהו"י. הבני יששכר (תמוז אב ב:ח) אומר לנו שאחרי האותיות הללו אין לנו אותיות עם דגש כי דגש מסמל חוזק, צדק קפדני (דין) כפי שמיוצג בהגייה החזקה שלו. זאת בניגוד לזה שיש לו הגייה רכה. ברגע שנחזיר את האותיות החסרות הללו, לא יהיה יותר כוח של דין (חוזק הדין) בעולם. לאותיות אלו – אהו"י – יש גימטריה של 22, אותו מספר ימים בשלושת השבועות, הזמן בו אנו מתאבלים על בית המקדש (שגרם לנו להיות בגלות).

3) כדי להפוך מילה לזמן עתיד, ישנן ארבע אותיות בהן אנו משתמשים (אשמור, אני אשמור. תשמור, אתה, היא תשמור. ישמור, הוא ישמור. נשמור, אנחנו נשמור.). ארבע האותיות הללו הן ת, נ, א, י, המאייתות את המילה תנאי, כפי שהוא קובע  לעתיד.

4) כאשר האות ממוקמת בתחילת פועל, היא מספקת את הנושא. לדוגמה, "א" בתחילת הפועל שמר, ממיר את המילה, לאשמור. מכיוון שהאות "א" מייצגת את הכוח הייחודי של ה', המיקום שלה בתחילת הפועל מספק את הנושא האחראי לביצוע הפעולה הספציפית הזו. האות "א" נבחרה לייצג את ה"אני", כדי להדגיש שמבצע פעולה זו מקבל את כוחו רק מה', שכן ללא רצון ה' איש לא יכול לבצע שום פעולה.

5) הסט הראשון של שלושה תנועות שונות הם החולם (וֹ ), שורוק (וּ) וחיריק (וִ). כל אחד מהתנועות הללו מייצג היבטים שונים הקשורים לאחד משלושת תחומי הבריאה. הנקודה הגבוהה ביותר שם נמצאים מלאכים אלו-היים תואמת את החולם. החולם תופס את המיקום הגבוה ביותר מבין כל התנועות וממוקם מעל האות. זה מייצג את היווצרות של הנקודה הגבוהה ביותר. בנוסף, האותיות המרכיבות את המילה חֹלָם מאייתות חֲלֹם, מצב שבו אדם יכול לחוות גילויים אלו-היים .

 

המחלקה הבאה היא מערכת השמש, מתאים לשורוק. השורוק ממוקם במיקום מרכזי, ממש כמו כוכבי הלכת האמצעיים. כדור זה מחבר בין הנקודה העליונה והתחתונה. כתוצאה מכך, כאשר אנו מסדרים מחדש את האותיות של המילה שֻרֻק אנו מקבלים את המילה קשר, שרומז לעובדה שמיקומו קושר יחד את החולם והחיריק. זה בדיוק כמו הנקודה האמצעית שמחברת בין הנקודה הגבוהה ביותר לנקודה התחתונה (כדור הארץ).

 

הנקודה הנמוכה ביותר, העולם הפיזי שלנו, תואמת את החיריק, שנמצא מתחת לאות (הנמוכה ביותר). מערבבים את האותיות של המילה חִרִק, נגיע לשם קרח — שנקבר חי מתחת לאדמה, הנקודה הנמוכה ביותר, ממש כמו החיריק שממוקם בנקודה הנמוכה ביותר. אם מסדרים מחדש את המילה הזו שוב, נקבל את המילה רחק, מרחק, מכיוון שתנועת החיריק מייצגת – את העולם הזה – היא הרחוקה ביותר מהעולמות העליונים. המילה חרק מאייתת גם חקר, לחקור ולשאול. בעולם הפיזי הזה, המוח האנושי חוקר ללא הרף גבולות חדשים של ידע.

 

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *