לתרומות לחץ כאן

מוזיקה אחרי ל"ג בעומר

שאלה:

שלום כבוד הרב
יש לי שתי שאלות:
1. האם מותר מהיום לשמוע מוזיקה? אם כן, את כל סוגי המוזיקה? (כאילו גם שירים שמחה וכו)
2. אם לא כל כך הרגשתי טוב ביום של מבחן שהיה לי (אבל לא משהו רציני.. קצת כאב ראש, חולשה ועייפות) האם מותר לי לבקש מהרופא להוציא לי סיק מחלה וככה לא יתשבו לי בציון של המבחן ואהיה זכאית למועד נוסף? (אני לא יודעת אם זה קצת רמאות..)
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה
דעת הגר"ע יוסף ביחוה דעת ח"ו סי' לד שאחרי ל"ג בעומר ובעצם מל"ד בבוקר מותר מוזיקה, הגר"ש וואזנר בקובץ מבית לוי בכמה מקומות בעניני ספירת העומר מחמיר עד חג השבועות, אבל כבר הסברנו פעמים רבות כאן באתר שזו לא בהכרח מחלוקת, האשכנזים החמירו אחרי ל"ג בעומר בכל עניני השמחה כמו נישואין ומוזיקה, בגלל גזירות תתנ"ו שאירעו בימים אלו, ולא רק בגלל אבלות תלמידי רבי עקיבא, ואצל הספרדים לא היו גזירות אלו, ראה ט"ז סי' תצג.

אפשר להוציא סיק ולעשות מבחן במועד ב', באמת לא הרגשת טוב.

רפואה שלמה

מקורות:

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. מה שאמרתי שאין זו מחלוקת, הכוונה שכיון שלכאורה ההימנעות ממוזיקה היתה מחמת גזירות תתנ"ו ולא מחמת תלמידי רבי עקיבא שהאבלות הזו מסתיימת בל"ג בעומר, ממילא זו לא מחלוקת, אלא פשוט הספרדים לא נהגו אבלות על גזירות אלו שלא היו במקומם.

  2. אני לא מבין איך אפשר להגיד שלפי הט"ז יש להמנע ממוזיקה בגלל מאורעות תתנ"ו כאשר הוא כותב מפורש שהחמירו רק ב"קצת מיני שמחה" והיינו רק לגבי חתנות ולא תספורת, ומהיכי תיתי לומר לדעתו שמוזיקה בקטגוריה של חתנות ולא תספורת? הוא מפורש כותב דבריו רק לגבי חתנות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל