לתרומות לחץ כאן

כרטיס אדי / עירוי מים רותחים לכוס לחה בשבת

שאלה:

שלום לרבנים אני פוסק כרב עובדיה האם מותר לחתום על על כרטיס אדי או בלבבי? 2עם יש טיפות מים בכוס מותר לשפוך מים רותחים על זה או צריך לנגב ? אשמח למקורות תודה רבה

תשובה:

א. הבעיה בחתימה על כרטיס אדי, היא שקביעת רגע המוות על פי הרפואה המודרנית נוגדת את דעת התורה, וכאשר לוקחים איברים מאדם שהוא נחשב חי על פי הלכה, זה רצח לכל דבר וענין! הכרטיס החדש או בלבבי כביכול בא לענות על הבעיה הזו, אבל זה חסר שיניים לחלוטין, מי יהיה הרב שיקבע? מי הרופא שיאמר? מי יפקח בשעת מעשה? לכן אני איני מעודד חתימה על כרטיסים אלו, ולא שמענו מגדולי ישראל שהתנגדו נחרצות, שחזרו בהם מחמת השינויים הנ"ל.

ראה כאן מאמר מקיף בענין זה.

ב. בענין זה של עירוי מים רותחים לכוס לחה, יש חילוקי מנהגים: בשביתת השבת (מבשל באר רחובות ס”ק יט) כתב שדי לנער מעט את הכוס שלא יהיו עליה טיפות ממש ואז מותר לערות עליה מהקומקום, ו. אולם החזון איש החמיר לנגב את הכוס לגמרי כך העידו תלמידיו, וכ”כ בשו”ת אגרות משה או”ח ח”א סי’ צג ובח”ד סי’ עד בישול אות יט ובשו”ת מנחת יצחק ח”ט סי’ ל – לא, ומשום שהחמירו אפילו בבישול מועט כזה [לענין שאריות תה שהם לח שהצטנן וכבר נתבשלו תחילה, יש שהקילו יותר, שאף שחוששים שיש בישול אחר בישול בלח שהצטנן, כאן שבלאו הכי אין לזה חשיבות יש להקל יותר, כן פסק הגר"ע יוסף, שכיון שהטיפות האלו כבר מבושלות ואין להן חשיבות מותר].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל